Start van een nieuwe reis.

21 september 2021 - Irun, Spanje

Om 4.00 uur ging de wekker, het is zover. Vandaag ga ik op weg naar een nieuwe Camino.
Rick bracht me naar Schiphol om van daaruit met de Thalys naar Parijs te gaan. Daar moet ik overstappen van Gare du Nord naar Gare Montparnasse om verder te reizen naar Irun.

Ik nam de metro naar de Arc de Triomphe en wilde dan lopend via de Eiffeltoren naar het station.
Het zoeken naar de juiste metro en de rit naar Arc de Triomphe ging goed, maar daarna ben ik verkeerd gelopen en was weer bijna bij Gare du Nord.
De vorige keer was ik ook al verkeerd gelopen en moest ik haasten om de trein te halen. Dit keer ging het ook bijna mis, ik kon gelukkig met hetzelfde metrokaartje van 1,90 euro naar Gare Montparnasse en kwam daar 10 minuten voor vertrek aan.
Nog steeds de Eiffeltoren niet gezien.

in de Thalys naar Irun zat ik naast een Canadees. Hij ging voor het eerst de Camino Frances lopen en stapt dus al eerder uit, bij Bayonne. Hij heeft al verschillende fietstochten gedaan in Europa, maar ging nu voor het eerst een Camino lopen.
Zijn iPhone was vastgelopen en was niet te resetten, ook ik kon hem niet helpen. Hij kon gelukkig nog op het station een papieren ticket regelen, want hij had alleen de digitale versie. Zo zie je dat het toch handig is om voor de zekerheid je tickets thuis uit te printen.

Na een lange reis kwam ik iets na half 6 in Hendaye aan. Van daaruit is het nog een half uur lopen naar het pension in Irun. Via de Puente de Santiago (brug) loop je Spanje binnen.
Na het douchen nog iets gaan eten en daarna vroeg naar bed, morgen begint de tocht.

1. Ria:
    Buen Camino Eric
  2. Sandra:
    21 september 2021
    Neem je ook de tijd om van ďeze nieuwe, mooie omgeving te genieten! Je hoeft niks, je kan en mag! X
  3. Mireille:
    21 september 2021
    Hoi Eric, weer een nieuw wandel-avontuur! Veel succes en plezier gewenst.
  4. Kelly:
    21 september 2021
    Weer leuk om alles te lezen dan lopen we toch een beetje mee. 🤣👍🏻
  5. Harrie:
    21 september 2021
    Geniet er van het begin is er al.
  6. Theo Van Oss:
    Eric mooi man.respect voor jouw actie. Topper veel succes 🍀👌🥇
  7. Nelly:
    Mooie tocht Eric!
  8. Ria van gool:
    21 september 2021
    Heel veel wandelplezier en geniet overal van.succes verder.
  9. Bianca Neijs:
    21 september 2021
    Geniet ervan Eric heel veel wandelplezier, en wij kunnen weer gezellig meelezen. Succes
  10. Jan Hol:
    Veel succes Eric.
  11. JW:
    22 september 2021
    Nog niet in Spanje en al verdwaald :-).
    Veel plezier Eric!
  12. Bowien vd Hoef:
    Veel succes & geniet ervan! Trots op jou. ❤️
  13. Theo van de Water:
    22 september 2021
    Eric in gedachten loop ik met je mee. Groet en mooi dat we elkaar nog ontmoet hebben in Meerlo.
    Heel veel plezier en inspiratie de komende tijd.