Dag 6. Viana naar Logrono

1 mei 2017 - Bilbao, Spanje

Ik heb vannacht bijna niet geslapen. De hele nacht getwijfeld tussen doorgaan of naar huis. Uiteindelijk besloten om eerst maar te beginnen met lopen en vóór Logroño een beslissing te nemen.
Toen ik aan het lopen was om 7.15 uur was het al meteen duidelijk. Het gevoel en het plezier waren helemaal weg. Dus 8 km verderop in Logroño ben ik van het Camino pad afgestapt. De steen die ik bij het Cruz de Fer had willen leggen, heb ik op het laatste Camino paaltje neergelegd.
Eerst ben ik in het centrum gaan ontbijten. Daarna ben ik naar het station gelopen om een ticket naar Bilbao te kopen. In Bilbao ben ik via de metro en de bus naar het vliegveld gegaan en heb daar een vliegticket naar Amsterdam geboekt voor morgenvroeg.
Vannacht verblijf ik in een hotel vlakbij het vliegveld.
Blij dat ik het nu heb doorgezet en dat het nu geregeld is.
Het was wel ontzettend mooi om mee te maken. Blij dat ik het gedaan heb, maar ik had dit niet nog 3 weken willen doen.
Santiago de Compostela was voor mij ook geen doel. De reis was voor mij het doel.
Al met al weer een ervaring rijker. Kunnen we ook weer afstrepen van het lijstje.
Ik wil iedereen bedanken voor de erg leuke en opbeurende reacties. Die maakten voor mij in ieder geval de tocht een stuk aangenamer en de keuze die ik nu gemaakt heb een stuk moeilijker.

Tot snel,
Groetjes Eric

1. Gerda Van de Water:
    1 mei 2017
    Ach ja Eric, je hebt het in ieder geval geprobeerd.En respect dat je je gevoel hebt gevolgd. De kluntjesmik komt toch wel een keer naar Oss
    Tot snel een keer .
    Gr.Gerda
  2. Helma:
    1 mei 2017
    Hoi Eric, inderdaad lekker naar je eigen thuis. Doe er je voordeel mee want deze ervaring neemt niemand je meer af. Al het positieve van deze tocht kun je nu nog waarderen maar als je er nu geen plezier meer in hebt dan is het doel voorbij. We proosten van de week op je thuiskomst. Welterusten voor zo en goede reis morgen.
  3. Theo van de Water:
    1 mei 2017
    Hoi Eric jammer maar wel een moedige beslissing, misschien ben je er later wel aan toe. Afgelopen weken heb je veel meegemaakt in je leven, geef alles de tijd om tot jezelf te komen. Voorspoedig terugreis .
  4. Gerard Appeldoorn:
    1 mei 2017
    Gevoel en verstand zijn altijd aan het rommelen met elkaar. Dat betekent dat elk besluit op het moment goed is Eric. Goede reis terug en tot snel.
  5. Maria:
    1 mei 2017
    Hoi Eric,misschien toch te veel zorgen gehad ( onbewust)je hebt best wel veel voor je kiezen gehad de afgelopen tijd, maar alle respect en super trots op m'n grote rots in de branding, lekker weer
    naar SAN en de kids,super om weer thuis te komen ,voor jou en je fam.gr van Maria en tot snel
  6. Sandra:
    1 mei 2017
    Je hebt de reis gemaakt op je eigen tempo en je hebt hem op je eigen manier afgesloten. Voor altijd neem je dit avontuur vol emotie en indrukken mee. Je hebt daar op de camino letterlijk en figuurlijk iets achtergelaten. Ik hoop dat je wat " lichter" thuis komt. X
  7. Piet en Marian Vervoort:
    2 mei 2017
    Het is natuurlijk jammer dat we je reisverhalen gaan missen,maar ik begrijp en vind het ook moedig dat je deze beslissing hebt genomen.Natuurlijk spelen heel veel factoren mee,die de laatste tijd op je pad kwamen.Maar trots zijn en blijven! we op jou dat je er toch maar aan begonnen bent.Evengoed een hele ervaring rijker!Goede reis terug naar Nederland en naar Sandra,Rick,Bowien!
  8. Chris:
    2 mei 2017
    Jammer, Eric maar inderdaad een goeie beslissing want met tegenzin nog drie weken is helemaal niks . We zijn toch trots op je en nu snel naar het vrouwtje en de kinderen. Chris
  9. Jacky en Anton:
    2 mei 2017
    Goede en vooral een moedige beslissing. Je hebt het geprobeerd Erik en daar mag je supertrots op zijn. Gezien alle gebeurtenissen in de afgelopen tijd is het wellicht beter om thuis te zijn bij jouw gezin. En je weet wel wat ik daarmee bedoel he!
    Bedankt voor je mooie verhalen, was erg leuk om je zo te volgen. En trots, wij zijn het iig ook! Goede reis terug
  10. Ria van Gool:
    2 mei 2017
    Jammer Erik,maar ik snap het wel je hebt teveel moeten verwerken de laatste tijd.Lekker naar huis je vrouwtje en de kids. Bedankt voor de verhalen.