Plannen voor een nieuwe tocht

13 juli 2021 - Oss, Nederland

Het is nog even spannend, de besmettingen lopen nu weer op maar ik heb toch alweer plannen gemaakt voor een nieuwe tocht.
Als het meezit ga ik in september weer een Camino lopen. De treintickets zijn al geboekt en ook de eerste overnachting in Hendaye (Zuid-Frankrijk).

Deze keer wil ik de Camino del Norte gaan lopen, althans een deel daarvan. Dit is ook een pelgrimstocht naar Santiago de Compostela (ca. 820 km) en loopt via de noordkust van Spanje. Ik start in Irún, dat ligt net over de grens van Frans- naar Spaans Baskenland. Je loopt dan van Hendaye (Frankrijk) over de brug in Irún (Spanje). Van daaruit loop je dan via onder andere Bilbao, Santander en Gijón naar Santiago de Compostela.

Ik ben van plan om ongeveer 14 dagen te gaan wandelen. Als het goed is heb ik dan bijna de helft van de route afgelegd, volgend jaar wil ik dan de tweede helft gaan lopen.

Dus de komende tijd is het voorpret (vooral met de vlogs van Efrén González), voorbereiden en nieuwe schoenen inlopen.

Northern-Way-Camino-de-Santiago-Full-Way-Camino-Ways-570x280

Groeten, Eric

1. Ria:
    13 juli 2021
    Heerlijk Eric. Hoe prachtig dat het je blijft trekken, kan ook bijna niet anders he. Mooier wordt t niet denk ik ook altijd als ik aan de camino denk. Mijn gedachten gaan uit naar de camino Portugues, maar dat wordt op zijn vroegst 2022.
    Dit jaar staat de malerweg in de buurt van Dresden Duitsland op het programma.
    Graag ga ik je weer volgen.
    Veel plezier met de voorbereidingen, zeker hopen dat het door kan gaan en dan BUEN CAMINO.
  2. Eric van den Hoef:
    14 juli 2021
    Dank je wel, Ria. De Camino blijft inderdaad trekken, ik denk niet dat ik dit nog kwijt raak. Veel succes en plezier met de Malerweg. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ziet er erg mooi uit!
  3. Harrie:
    14 juli 2021
    Vind je het goed als ik mee loop.
  4. Eric van den Hoef:
    14 juli 2021
    Haha, de brug zal nog wel lukken.
  5. Theo van de Water:
    14 juli 2021
    Hallo Eric, fijn dat het wandelvirus weer op steekt, hier heb je geen vaccinatie voor nodig , uiteraard volgen we jou. Alvast veel voorpret.
    Tot gauw een keer ,
    Groetjes jullie, Theo en Corrie
  6. Eric van den Hoef:
    14 juli 2021
    Dank je wel, hopelijk tot gauw!
  7. Tonnie:
    14 juli 2021
    Knap Eric dat je dat doet. Wens je veel succes en fijn dat ik je weer mag volgen.
    Groetjes Tonnie
  8. Twan:
    14 juli 2021
    nou succes met deze route
  9. Jan Hol:
    Veel succes.