Dag 4: Van Naves naar La Isla, 34 km

23 september 2022 - La Isla, Spanje

Gisteravond nog tot kwart over 7 moeten wachten totdat het restaurant open ging. Alleen de bar ging open en ik kon alleen een stokbroodje met ham en kaas krijgen. Die was wel lekker en ik had toch genoeg gegeten, lekker met een bak koffie erbij.

Ik had me wel vergist met het boeken van een albergue voor vandaag, daar kwam ik gisteravond achter. Weer een hotel geboekt en dat betekende dan ook weer dat ik 34 kilometer moest lopen vandaag.
Daarom wilde ik vanmorgen weer vroeg op pad. Ik zat al om 7 uur aan de ontbijttafel, maar er was niemand. Ik was ook vergeten gisteren te vragen hoe laat het ontbijt was.
Om 8 uur toch maar even bellen, want er was nog steeds niemand. Bleek de eigenaresse ergens anders te wonen en het ontbijt was pas om 9 uur. Als ik dat had geweten had ik gisteren al betaald en had ik wel ergens anders ontbeten. Ze kwam om kwart over 8 en om kwart voor 9 kon ik weer op weg.

Het was bewolkt en dus voor het eerst de lange broek aan. Na nog een stil dorpje waar ook een gesloten albergue was kwam ik na 5 km aan in Nueva. Hier was een albergue, een pension, een wasserette en bar. Maar ja, dat was gisteren dus nog 5 km meer en die 40 was al teveel.
Ik kwam even later een ouder, Nederlands stel tegen. Zij liepen vanaf Amsterdam en zijn dus al een hele tijd onderweg. Ze liepen maximaal 20 km per dag en liepen ook zeer rustig. Ze zeiden ook “loop maar door, we houden je alleen maar op”. Ja, want ik moest nog een hele afstand en was pas laat vertrokken. Dat levert toch wel druk op, wat ik liever niet heb. Ik moet wel kunnen genieten onderweg en met deze afstanden is dat moeilijk. Morgen heb ik gelukkig een rustige dag (nu wel) van ongeveer 22 km.

Tegen 1 uur kwam ik aan in het havenstadje Ribadesella. Hier heb ik weer een heerlijk stokbroodje gegeten. Ik kon hem niet helemaal op en dus heb ik een stuk meegenomen voor onderweg.
Daarna nog 17 km, grotendeels langs een weg. Ook een gevaarlijk stuk met veel bochten en vrachtverkeer. Je moet dan af en toe oversteken om in de buitenbocht te lopen, zodat ze je dan beter zien aan komen. Vandaag heb ik een aantal foto’s gemaakt van leuke, mooie kunstwerken langs de weg die allemaal met de Camino te maken hebben.
Na een stuk door het bos (veel omhoog en omlaag vandaag) kwam ik uiteindelijk weer langs de kust met in de verte uitzicht op La Isla, waar ik moest zijn.

Ik heb net een hoop kleren gewassen, hopelijk wordt dat nog droog vandaag. Morgen gaat het regenen.
Nu kijken of ik in de bar beneden iets kan eten en drinken, die zou om 8 uur open gaan.