Dag 18: Van Arzua naar O Pedrouzo, 19 km

7 oktober 2022 - Pedrouzo, Spanje

Gisteravond hebben we nog lekker een pizza gegeten in Arzua, met z’n drieën. Samen met Gerd en Felicia nog een leuke afsluiting van mijn verjaardag.
Goed geslapen vannacht en vanmorgen ontbijt gehad in de albergue. Geroosterd brood met jam, koffie en jus d’orange.
Daarna weer op weg en het zoeken van de juiste weg was niet moeilijk, gewoon de rest volgen. Het is nu veel drukker omdat de lopers van de Camino Frances er nu ook bij lopen. En dan zijn er nog veel Spanjaarden die vanaf Sarria alleen de laatste 100 kilometer lopen tot aan Santiago, dit is voldoende om een officieel certificaat te krijgen.
Al met al toch een mooie route en het beviel mij wel, die drukte. Het was gezellig onderweg en er was genoeg te zien. Er zijn ook genoeg mogelijkheden om iets te eten of te drinken onderweg.
Maar het voelt toch anders, het voelt alsof de Camino del Norte al is afgesloten en of ik nu al met de eindfase bezig ben, met het arriveren in Santiago de Compostela.
Net als met de 4 daagse van Nijmegen, wanneer je na Cuijk aan de Via Gladiola begint. Alleen zie ik nu geen gladiolen, muziekkorpsen en toeschouwers.

Ik heb onderweg wel wat gerust, gegeten en gedronken, maar ik was al om half 1 in O Pedrouzo. Na het inchecken in de albergue waar ik 3 jaar geleden ook al was, ben ik op een terras gaan zitten tegenover de albergue. Al snel kwam ik Gerd weer tegen en hebben we wat gepraat en gedronken.
Daarna hebben we het Menu del Dia (menu van de dag) genomen en ben ik nog wat boodschappen voor morgen gaan doen.
Morgen de laatste etappe, ongeveer 19 kilometer en dan ben ik er.

Tot morgen.

1. Marjo en Nelly:
    TOP Eric👍👍
  2. Gerda Van de Water:
    7 oktober 2022
    Heel mooi, en nog gefeliciteerd met jou verjaardag!!
  3. Sandra:
    7 oktober 2022
    Morgen is 🍏🥚... Nog even en dan weer lekker thuis.
  4. Twan:
    8 oktober 2022
    Hey Erik, nog gefeliciteerd met je verjaardag en wat fijn dat t zo goed is gegaan allemaal. Bijna bij de eindstreep. Wat een mooie prestatie heb jij geleverd!👊Echt heel knap!👏 Geniet nog van de laatste loodjes en dan weer lekker naar Sandra 😉 Groetjes Twan en Cilia