Dag 3: Van La Franca naar Naves, 40 km

22 september 2022 - Naves, Spanje

Na het ontbijt ben ik om kwart voor 8 op pad gegaan. Al snel kon ik een route kiezen die niet langs een drukke weg gaat, deze route voert je over weilanden langs de kust. Het leverde mooie plaatjes op en soms moest ik wel even slikken langs de rand van een rots.
Het was ook vaak zoeken naar het juiste pad, daardoor heb ik er langer over gedaan. Maar het was zeker de moeite waard.
Ik dacht rond 12 uur in Llanes aan te komen. Ik zag het in de verte liggen, maar het kwam niet echt dichterbij. Na nog een tijdje lopen langs een bergwand met daarboven een golfbaan ging ik eindelijk naar beneden naar Llanes. Het was ondertussen al kwart voor 2.
In Llanes een lekker broodje gegeten en toen vertrok ik rond half 3 weer voor het laatste stuk van nog eens 13 km naar Naves.
Ik geloof dat ik vandaag wel meer dan 40 kilometer heb gelopen, met al die bochten en smalle paadjes kom ik daar zeker aan. En dan natuurlijk nog vaak stoppen voor de foto’s, het was er erg mooi. En het was ook weer prachtig weer.
Om kwart voor 6 kwam ik aan in mijn hotel. Het is daar stil en volgens mij ben ik de enige gast. Nu op zoek naar een maaltijd. Ik ben nu aan het wachten bij een restaurant dat eigenlijk een half uur geleden al open zou gaan. Dan maar ondertussen mijn verhaal schrijven.

Morgen heb ik een rustige dag van ongeveer 23 kilometer. Ik ga dus rustig aan doen en goed rondkijken. Ook heb ik gelukkig een slaapplek kunnen reserveren in een albergue. Dat scheelt alweer flink in de prijs en is gezelliger (hoop ik).

Dadelijk nog voetballen kijken, als ik tenminste op tijd kan eten.

Tot morgen.

1. Sandra:
    22 september 2022
    Rustig aan morgen idd. Genieten van de mooie omgeving! 😘
  2. Nelly:
    23 september 2022
    Klinkt weer als een geweldig avontuur Eric. Geniet ervan. Wij volgen je met ontzag: etappes van 40 kilometer door bergachtig landschap, dat maakt indruk! Gelukkig volgde een rustigere dag.
    Hartelijke groet.