Dag 16: Van A Pobra de Parga naar Sobrodo Dos Monxes, 25 km

5 oktober 2022 - Sobrado, Spanje

Gisteravond goed gegeten en het was gezellig aan tafel, we hebben nog tot half 11 beneden gezeten en toen ging ik naar bed.
Na het ontbijt, wat bij de overnachting was inbegrepen, ben ik om 8 uur weer van start gegaan.
Het was koud, 9 graden. Ik had mijn jas wel aan, maar ik liep weer in korte broek. Ik had geen zin om de broekspijpen weer aan te ritsen, straks als de zon schijnt moeten ze er toch weer af.

Ik liep na een tijdje over een pad langs eeuwenoude muren en rotsen. Om 10 uur kwam ik bij een bar en heb daar koffie gedronken, ik kreeg er een soort cake bij.
Toen ik daar weer vertrok kwamen de 4 Spaanse vrienden daar net aan. Zij lopen elk jaar een week samen op een Camino. Gisteravond heb ik met hun aan tafel gezeten, samen met een Duitser, een Bulgaarse en Tsjechische vrouw.

Na de bar ging het weer omhoog richting windmolens, dit schijnt het hoogste punt te zijn op de Camino del Norte, ongeveer 700 meter.
Daarna weer langzaam naar beneden over een asfaltweg. Je had hier wel een mooi uitzicht, maar het was een zeer saaie route. Soms kwamen er vrachtwagens of auto’s langs en dan maar hopen dat ze je hebben gezien. Als er een vrachtwagen langskwam was het even de ogen dichtknijpen om niet allemaal stof in je ogen te krijgen. Dat ging zo, met een kleine onderbreking op een landweg, 8 kilometer door. Bij As Cruses krijg je een splitsing en daar is het goed opletten om de juiste route te nemen. Daarna was het nog een klein stukje tot de albergue in Sobrado dos Monxes.
Gerd, de Duitser, vertelde mij dat hij bij As Cruses 3 kilometer om was gelopen omdat hij de verkeerde route had gepakt. Die fout is daar snel gemaakt.
Zometeen ga ik wat eten kopen in de supermarkt voor vanavond en dan zien we wel hoe het allemaal loopt.
Morgen naar Arzua, daar loopt de Camino del Norte over in de Camino Frances voor het laatste deel naar Santiago. Dus morgen kom ik weer op bekend terrein.

Tot morgen.

1. Theo van de Water:
    6 oktober 2022
    Hoi Eric wat weer een mooie verhalen, enne proficiat met jouw verjaardag van ons.
    Theo en Corrie
  2. Eric van den Hoef: