Dag 10: Van Queruas naar Navia, 32 km

29 september 2022 - Navia, Spanje

Na het ontbijt vertrok ik net na 8 uur. Volledig ingepakt tegen de regen, want het regende al vroeg vanmorgen. Vandaag zou het de hele dag regenen, maar laten in de ochtend was het ook vaak droog.
Na een tijdje volgde er een kleine klim, waarbij je via wortels van bomen omhoog moest zien te komen. Daarna viel het wel mee, het was een vrij vlakke weg vandaag.
Na 10 kilometer kwam ik in het kleine havenstadje Luarca, daar moest je naar beneden. Ik heb daar koffie gehad en wat gegeten en daarna weer omhoog het stadje uit.
De poncho kon niet uit, want zo gauw als ik die uit deed, begon het weer te regenen. Later in de middag werden de buien zelfs talrijker en feller. Om 2 uur liep ik net voor een felle bui een bar binnen, net op tijd. Maar een kwartier later liep ik weer buiten en kreeg ik toch weer de volle laag van de volgende bui. Ondanks de poncho en de beenkappen werden mijn schoenen en sokken toch nat.

Om 4 uur kwam ik in de albergue in Navia aan. Het is een grote slaapzaal met veel stapelbedden. Eerst maar eens een lekkere warme douche genomen en droge kleren aangetrokken. Gisteren in de albergue in Queruas heb ik al mijn kleren laten wassen, dus ik had weer genoeg.

Nadat ik gedoucht had zag ik de 2 Taiwanese vrouwen die ik nu al voor de derde keer tegenkom. Ze waren enthousiast dat ze mij nu alweer zagen. Eerst in Salinas, toen hebben ze nog de deur voor mij open gedaan toen ik mijn telefoon was vergeten. En gisteren in Queruas waren ze er ook, ik zag hun koffers al staan toen ik daar aan kwam. Deze worden van albergue naar albergue vervoerd, zelf lopen ze dan met een kleine rugzak met spullen voor onderweg.

Hier in de albergue is niets te krijgen, dus zometeen maar even in het stadje gaan kijken om iets te eten. Morgen hier ook maar ergens ontbijten.

Tot morgen.

1. Jan-Willem:
    29 september 2022
    Ouwe tijgert! Weer of géén weer, het kan jou niet deren. Goed bezig kerel 👍👍
  2. Harrie:
    30 september 2022
    Nou je hebt het weer niet echt mee
    Maar na regen komt zonneschijn
    Hou moet het einde van de rit nadert
    Groetjes
  3. Ria van gool:
    30 september 2022
    Hoi Eric, sorry dat zo laat reageer maar ik kon niet op je reisverhalen komen nu staan ze er gelijk allemaal . Wat een een mooie verhalen weer, alleen heb je het weer niet mee en ook heb je meer kilometers gelopen als je gedacht had. Nog veel loopplezier.
  4. Eric van den Hoef:
    30 september 2022
    Komt allemaal goed, het gaat lekker.
    Groetjes aan iedereen.