Dag 7: Van Gijon naar Salinas, 27 km.

26 september 2022 - Salinas, Spanje

Toen ik buiten kwam om kwart over 7 regende het al. Ik ben dus maar meteen eerst gaan ontbijten in de bar waar ik gisteravond ook even wat heb gegeten.
Na de Café con Leche en een croissantje ben ik op weg gegaan. Regenkleding aan want het bleef wat miezeren. Het was druk op straat met mensen die naar het werk gingen en jeugd wat naar school ging. Na een korte tijd liep ik Gijon uit en een industriegebied in. Ik liep veel langs een drukke weg met veel vrachtverkeer en dat was niet prettig. Bij een tankstation heb ik nog wat te drinken gehaald voor onderweg, want ik hoorde dat er tussen en Gijon en Aviles niets te krijgen is. Een broodje had ik nog.
Later ging het weer een heuvel op en ook uit het industriegebied. Boven liep ik door een bos en langs weilanden, dat liep een stuk prettiger. Al was het wel nog steeds grijs en viel er af en toe een bui.
Rond 11 uur kwam ik weer in een industriegebied, nu van Aviles. Daar liep een pelgrim achter mij, een jonge Tsjech. Hij vond dat ik een fijn tempo liep en bleef een paar meter achter mij lopen.
We liepen zo een tijdje langs een drukke weg en toen ik een bar zag ben ik een kop koffie gaan drinken, de Tsjech liep door. Dat was de enige pelgrim die ik vandaag tegenkwam.

Na weer een tijdje langs de drukke weg te hebben gelopen, waar je soms ook moest oversteken op gevaarlijke punten, kwam ik rond half 2 in het centrum van Aviles. En toen scheen de zon weer lekker. Op een terras midden in het centrum heb ik een tosti gegeten. Daarna was het nog ongeveer een uur lopen naar Salinas, dat ligt net buiten de stad en ligt aan zee. Daar heb ik een bed geboekt in een surfers hostel.
Ik kan nog mooi mijn gewassen kleren drogen in de zon, want het waait ook behoorlijk aan de kust.
Straks nog even wat eten in een bar langs de promenade en dan weer uitrusten voor morgen.

Tot morgen