Dag 1: Van Santillana del Mar naar Comillas, 23 km

20 september 2022 - Comillas, Spanje

Ik heb vannacht goed geslapen in het hotel in Santander. Ik had de wekker gezet op 7 uur, want dan kon ik al gaan ontbijten. Een kleine, maar schone kamer en het ontbijt was ook heel goed.
Daarna naar het busstation en de bus genomen naar Santillana del Mar. Het zat allemaal mee en dus kwam ik daar al om half 10 aan.

Het was prachtig weer en het was al aardig warm en dus gingen de broekspijpen er al af. De achterkant van mijn armen, benen en nek goed ingesmeerd want ik had de zon in de rug.
Vandaag veel heuveltjes in een mooi landschap met kleine dorpjes, een paar kilometer uit de kust. Je kon af en toe de zee wel zien.
Bij Cobreces daal je af naar een mooi, klein strand (Playa de Luana). Daar heb ik mijn eerste cana (biertje, vergelijkbaar met een vaasje bij ons) genomen.
Daarna weer een klim en verder richting Comillas.

Vandaag kwam ik verscheidene pelgrims tegen, vooral Spaans, wat Amerikanen, Fransen en een Zweed.

Om 4 uur kwam ik aan in de albergue. Na het douchen al wat kleren gewassen, want die konden nog mooi drogen in de zon. Daarna naar het stadscentrum gegaan om wat te eten. En ook een nieuwe rugzak gekocht. Nee, niet de grote. Het kleine rugzakje, waar ik mijn elektronica in bewaar en meedraag wanneer ik ‘s avonds even weg ga, was kapot en ik was bang dat ik spullen zou verliezen.
Voor 3,50 euro had ik al weer een nieuwe gevonden!

Nu uitrusten en dan morgen weer een nieuwe dag.

1. Sandra:
    20 september 2022
    Mooie eerste dag😃🌞😘
  2. Helma:
    20 september 2022
    Och Erik, gister avond dacht ik ineens dat jou avontuur weer van start was gegaan, dus ik wens je weer hele mooie, fijne en unieke wandeltochten en natuurlijk blijf ik je volgen en je verhalend verslag lezen. Succes
  3. Ria van gool:
    21 september 2022
    Hoi Eric, wat fijn dat de eerste dag goed verlopen is. Wij wensen je nog veel succes en tot het volgende verslag.
  4. Eric van den Hoef:
    24 september 2022