Dag 1, St Jean Pied de Port naar Roncevalles

26 april 2017 - Roncesvalles, Spanje

Vanmorgen op tijd opgestaan en om 7.20 uur gaan lopen. Het was grijs, maar toch droog. Na een flinke klim naar ca. 900 meter na 8 km wandelen toch besloten om door te lopen naar Roncevalles. Ik kwam steeds hoger en het begon langzaam te sneeuwen. Boven de 800 meter bleef het ook liggen, gelukkig alleen op het gras maar niet op de weg of het pad. Na 1580 meter hoogte weer afgedaald naar ca. 500 meter waar ik aankwam bij een oud klooster dat wordt gerund door Nederlandse vrijwilligers. Er kunnen daar 183 pelgrims onderdak krijgen. Goed geregeld. Net lekker gedoucht en nu een lekker pilsje voor het eten straks. Die heb ik wel verdiend vandaag. Het was echt heel zwaar. Deze 25 km door de Pyreneeën waren zwaarder dan de 80 km van de Kennedymars.
Morgen heb ik het een stuk makkelijker, kan ook haast niet anders.

1. Bianca Neijs:
    26 april 2017
    Pittig trippie...grtz arthur en bianca
  2. Kelly:
    26 april 2017
    Mooie dag gehad dus we blijven je volgen
  3. Kelly:
    26 april 2017
    Mooie dag gehad dus, we blijven je volgen
  4. Jim:
    Mooie uitdaging Erik!
    Succes!
  5. Theo van de Water:
    26 april 2017
    Het begin is er Eric, bedenk dat glijden sneller gaat als lopen, dus ski aan. Hopelijk veranderd het weer snel zodat je kunt genieten van vergezichten aldaar. Succes voor morgen.
  6. Bowien vd Hoef:
    Ik ben trots op jou! Wel foto's maken he! X
  7. Jacky en Anton:
    26 april 2017
    Succes Erik, zo te lezen al een pittge dag gehad. Ga je zeker volgen. Knap van je. Groetjes en succes!
  8. Jacky en Anton:
    26 april 2017
    Hey Erik, pittige dag gehad, maar gij kunt da wel. We gaan je volgen. Succes en geniet ervan. Knap!
  9. Gerda Van de Water:
    27 april 2017
    Brrrr denk dat ik weer rechtsomkeer was gegaan .gr gerda
  10. Ria van Gool:
    27 april 2017
    Ton weet zo ongeveer wat je gevoeld hebt, alleen geen sneeuw of echt beklimmingen.We blijven je volgen. Als je maar een goede nachtrust en goed eten hebt dan redt je het wel. Veel succes.
  11. Maria:
    27 april 2017
    Ha die Eric, de 2é dag zit er op ,ik vindt dat je weer n pilsje hebt verdiend,deze dag zal ook wel zwaar geweest zijn want nu heb je spierpijn in de bovenbenen , maar t komt goed,super leuk dat ze allemaal met je meeleven,geniet van deze avond, en veel plezier morgen. Gr van Maria