Dag 4. Puente La Reina naar Estella

29 april 2017 - Estella, Spanje

Vanmorgen weer lekker vroeg op. Wel goed geslapen vannacht. Om kwart voor 7 was ik weer op weg. Nog geen ontbijt want ik had niets te eten en geen zin in koffie uit een automaat. Je komt vanzelf iets tegen in het dorp. Na 300 meter vond ik al een Taberna die al vanaf 6 uur open is. Het rook er binnen heerlijk naar vers gebakken broodjes. Ik nam een café Americano en een bocadillo (half stokbroodje) met jambon y cheeza (ham en kaas). De koffie is zo lekker in Spanje in bars en restaurants. Net zo lekker als in Italië.
Daarna op pad, over de brug (Puente), het dorp uit. Ik heb me voorgenomen om vandaag rustig aan te lopen. Ik heb wat last van mijn voeten. Vandaag zo'n 25 km tot aan Estella. Dus kleinere stappen en minder op mijn hakken terechtkomen.
Het was lekker weer, de jas kon om 8 uur al uit. Mijn armen en nek ingesmeerd en het hoedje op.
Op een enkele klim van 200 meter na was het vandaag veel wandelen over smalle paadjes tussen weilanden en door kleine dorpjes. Ik kwam Gregor de Duitser weer tegen, die haalde mij in. We spraken af om bij het volgende dorpje een kop koffie te drinken. Hij liep door in zijn eigen tempo. Bij de albergue in Ciraqui zaten we met een paar Amerikanen aan de koffie. Gregor neemt liever een bier voor extra energie. Ik hou het liever op koffie onderweg.
In Estella aangekomen heb ik me ingeschreven bij de albergue municipal. Na het douchen eerst maar weer eens de vuile kleding gewassen, ik had geen schoon shirt meer. Nu is alles weer schoon en ben ik nu in het stadje een kleine pizza met friet aan het eten. Moet kunnen, toch?

1. JW:
    29 april 2017
    Het gaat lekker zo te lezen :-), gaaf hoor!
  2. Michel Antonuis:
    29 april 2017
    Gaat goed met jou . (Behalve je voeten )je geniet er echt van de omgeving .
  3. JIP:
    Mooi geschreven! Klinkt als genieten
  4. Chris:
    30 april 2017
    Zo als ik het lees, geniet je van alles wat je ziet en tegen komt, maar doe het rustig Eric je voeten moeten het ook vol houden. chris
  5. Armand Groenen:
    30 april 2017
    Ga zo door, veel plezier.
    Hele mooie foto's.
    Geniet er van, voor je het weet ben je weer aan het werk ;)
  6. Patrick Vervoort:
    30 april 2017
    Leuk om die reisverhalen te lezen Eric.
    Een hele prestatie en een levenservaring rijker.
  7. Maria:
    30 april 2017
    Ha die Eric,ik ben er weer,was gisteren naar de markt,dus mijn pijp was net zo leeg als die van jou,kijk eerst om 7:00 in Oss naar de markt voor boodschappen, dan smorgens met de auto naar station west ,dan de Trein naar den Bosch ,dan(helemaal )lopen naar het centrum,+de hele dag werken en weer terug en om 19:30 eindelijk in huize de winter v Schaijk waar ik op ingeschreven had, aangekomen,even wat eten en met de voeten omhoog want die hebben vandaag ook genoeg gedaan,aardig pelgrimtochtje toch??? Eric de hartelijke gr van Maria,veel plezier morgen en geniet er van .
  8. Tonnie:
    1 mei 2017
    Eric, heb bewondering dat je die reis maakt en fijn dat je de mooie dingen om je heen ook ziet. Ben benieuwd wie je allemaal op je reis ontmoet! Heel veel groetjes en veel wandel-plezier. Tonnie