Dag 0. De reis naar Saint Jean Pied de Port

25 april 2017 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Hier ben ik dan, eindelijk in Saint Jean Pied de Port. Het was een lange reis. Rick bracht mij naar Amsterdam met mijn auto. Hij blij ik blij.
In Parijs ben je zo, dat was zo gebeurd. Maar ik had me verkeken op het lopen van Gare du Nord naar Montparnasse. Ook omdat ik een beetje verkeerd liep, heb ik 12,5 km gelopen door Parijs. Alleen het Louvre gezien, voor de rest had ik geen tijd.
In de trein van Parijs naar Bayonne zaten al veel meer Pelgrims. Door vertraging tijdens de reis naar Bayonne, misten we de rit met de boemeltrein naar StJdP. We werden met een bus gebracht en kwamen toch nog ongeveer op dezelfde tijd aan.
Bij de gite (herberg) werd ik zeer hartelijk ontvangen en ik lag daar op een kamer met 6 Argentijnen die de Camino met de fiets gaan doen.
Ik heb gezellig gegeten met Duitsers die ik in de trein heb ontmoet.
Nu ga ik naar bed. Voor morgen wordt sneeuw voorspeld in de bergen, dus ik kijk morgen wel hoe het gaat.