Dag 3. Villava naar Puente La Reina

28 april 2017 - Puente La Reina, Spanje

Slecht geslapen vannacht. Constant van zij gewisseld omdat mijn heup en schouder zeer deden van het harde bed.
Om 6.30 uur opgestaan. Zachtjes, de 6 anderen sliepen nog. Ik had nog een broodje van gisteren over, dus die heb ik met wat Aquarius naar binnen gewerkt. Gewassen, ingepakt en weer gaan lopen.
Na nog een voorstadje kom je na het beklimmen van de helling van de hoge stadsmuur ineens in het centrum van Pamplona. Daar heb ik nog een lekkere bak koffie gedronken en een broodje met ei en ham.
Dan nog even de drukke straten van Pamplona doorlopen en dan kom je na 3 kwartier weer op de oude Pelgrimsroute via een eeuwenoude brug. Vervolgens omhoog naar de Alto del Perdon. Deze berg van 750 meter met zijn vele windmolens en het beroemde Pelgrimsmonument is voorlopig de laatste berg die ik tegenkom.
Boven even gevraagd aan iemand of ze even een foto van mij wilde maken voor het metalen kunstwerk.
Dan de afdaling naar het meer vlakkere landschap richting Puente del Reina. De jas kon nu uit, de zon scheen de hele dag al uitbundig maar op de Alto del Perdon stond een stevige wind. Daarachter is het lekker lopen met korte mouwen. Na nog een paar dorpjes kwam ik om 2 uur aan in Puente La Reina. Hier zijn verschillende herbergen, dus plek zat. Voor 5 euro een slaapplaats geregeld. Toch weer zo'n 30 km gelopen vandaag. Ik moet de komende dagen toch iets afremmen. Ik krijg ook al wat zere plekken op m'n voeten.
Na het douchen nog lekker de rest van de middag in de zon gezeten in de tuin achter de herberg. Daarna tapas gegeten in het dorp.
Morgen weer fris op pad.

1. Gerda Van de Water:
    28 april 2017
    Doe het rustig aan Eric, je hebt nog een lange weg te gaan.
    Leuk om jou zo te volgen !
    Gr Gerda
  2. Harrie:
    28 april 2017
    De groetjes van ons en rustig aan het is nog een eind.
  3. Jan Hol:
    28 april 2017
    mooi landschap Erik , rustig aan en geniet ervan , trouwens hier weer nachtvorst aankomende nacht.
    groeten Jan en Jennie.
  4. Maria:
    28 april 2017
    Hoi Eric,heerlijk he zo een met de natuur,lekker in je uppie ,en kijken wat er op je pad komt,en luisteren wat n ander mee maakt,het gaat je goed af ,je legd best wel veel km af,maar het wordt nu vlakker lees ik ,rust maar lekker uit vanavond,en je pilsje niet vergeten.veel plezier morgen,loop ze,gr Maria
  5. Sandra:
    28 april 2017
    Ik ben jaloers op je. Niet op het lopen en op de slaapplekken(ik heb de foto's gezien...) maar op de mensen die je ontmoet en de verhalen die daarbij horen! X
  6. Piet en Marian Vervoort:
    29 april 2017
    Fijn om te lezen dat alles goed met je gaat ,op het harde bed na....Je reisblog werkt een beetje verslavend,meteen als ik opsta(vroeg in de ochtend) en voordat ik iets gegeten heb,moet ik eerst jouw verhaal lezen . Je loopt behoorlijk door jongen! Grote bewondering voor alles! Groetjes uit Well
  7. Sonja:
    29 april 2017
    Ik ben het helemaal met tante Marian eens; je blog is zeker verslavend en in gedachten loop ik elke dag met je mee. Rustig aan he Erik!
  8. Ria Theunissen:
    29 april 2017
    Dag Erik, wat spannend allemaal. Chris liet het mij lezen. Ik zou je ook graag willen volgen. Veel succes en sterkte nog met het verlies van je moeder. Voor de achtergebleven mensen heel verdrietig. Voor haar beter.
    Veel plezier met je verdere reis.