De reis naar Avilés

30 april 2023 - Avilés, Spanje

Ik was vanmorgen al vroeg wakker, om kwart over 8 was ik nog even in de voortuin gaan werken. Ik moest nog wat dingen doen voordat ik weer op pad ging.
De kinderen zijn nog even langs geweest en Rick bracht mij naar het vliegveld in Weeze. Hij moest nog gaan werken en heeft mij daarom al vroeg daar afgezet. Gaf niets, kon ik daar nog naar Formule 1 kijken, tijd zat. Toch was het daarna nog een lange zit tot aan de vertrektijd van het vliegtuig. Om 17 uur vertrok ik dan eindelijk naar Spanje, naar het vliegveld van Asturias, vlakbij Avilés.
Helaas kon ik de bekerfinale tussen PSV en Ajax niet zien want toen zat ik nog in het vliegtuig. Toen we iets over zevenen landden zag ik wel dat ik niet veel had gemist. In de bus had ik nog een stukje van de verlenging gezien en die was ook niet om aan te zien. Toen ik op de hotelkamer was heb ik de penalty’s nog gezien. PSV had uiteindelijk gewonnen!

Eigenlijk zou ik morgen beginnen met een trip naar Oviedo van 29 km, maar ik heb onlangs besloten om dit toch niet te doen. Ik ga morgenvroeg met de bus naar Oviedo en ga dan nog naar de kathedraal voor mijn pelgrimspaspoort. Daarna begin ik de Camino Primitivo naar Grado.
Ik heb voor deze verandering gekozen omdat de Camino Primitivo feitelijk ook in Oviedo begint en dan zie ik die tocht naar Oviedo toe toch als een verplichting en ik win hiermee een dag. Ik zal het toch nog wel zwaar krijgen de komende tijd en nu kan ik het iets rustiger aan doen, geen lange wandeldagen door de bergen.
Ik heb ook een slechte voorbereiding gehad, ik heb niet veel getraind de laatste tijd.
Maar dit gaat me zeker lukken, ik heb er erg veel zin in.

1. Erwin:
    30 april 2023
    Geniet ervan!
  2. Sandra:
    30 april 2023
    Welterusten, morgen een eerste mooie dag! X
  3. Rene:
    Succes
  4. Theo van de Water:
    1 mei 2023
    Hoi Eric , je had hier in Mieldere kunnen verblijven dan hadden wij jou afgezet in Weeze. Wij wensen jou mooie wandelingen toe en zien weer uit naar jou verhalen.
    Groet Theo en Corrie
  5. Eric van den Hoef:
    1 mei 2023
    Haha, had ook gekund. Niet aan gedacht.
  6. Bianca Neijs:
    1 mei 2023
    Heel veel succes Eric, en we volgen je weer .
  7. Ria van gool:
    1 mei 2023
    Eric, veel wandelplezier en we kijken uit naar je reisverslagen.
  8. Ria:
    1 mei 2023
    Dat gaat je zeker weer lukken.
    Succes. En leuk om je weer te volgen. Buen Camino
  9. Nelly:
    1 mei 2023
    Leuk je weer te volgen Eric, mooie wandeltocht en geniet ervan!
  10. Cynthia Ronde:
    1 mei 2023
    Succes en geniet er van. Het wordt vast weer een mooi avontuur.