Dag 11: Van Ferreira naar Boente, 26 km

11 mei 2023 - Boente, Spanje

Het ontbijt was in de albergue, er is verder ook niets in de buurt. Voor 5 euro had ik wel iets meer verwacht.
Om 8 uur gingen we weer op weg, nu naar Boente zo’n 26 kilometer verderop. Vandaag dus de samenvoeging met de Camino Francés.
Na een paar kilometer besloten we toch om ieder onze eigen weg te gaan lopen, geen probleem, ik wil vaak wat verder doorlopen. We zien elkaar wel weer tijdens een koffiepauze of in ieder geval bij de albergue.
Iedereen is tenslotte ook zijn eigen Camino aan het lopen en dat is het belangrijkste.

Vandaag liep de route in het begin nog wel over landweggetjes en liep het nog wat omhoog richting wat windmolens. Boven was er nog een mooi uitzicht en later kon ik ook Melide al zien liggen.
Daarna ging de weg langzaam naar beneden en veelal over de asfaltweg naar Melide toe.
In Melide heb ik een stokbroodje gegeten en zag ik ondertussen al verschillende Camino Francés lopers voorbij komen. Het werd nu ineens een stuk drukker.
Wel leuk om ook mede Primitivo-lopers tegen te komen, je hebt elkaar de afgelopen anderhalve week wel eens gesproken en elke keer bij de albergue gezien.

Ik herkende in eerste instantie niets van die tocht van Melide naar Boente, terwijl ik daar in 2019 wel gelopen heb. Maar na een tijdje moest ik een beek oversteken over grote stenen en toen wist ik het weer. In 2019 liep ik hier nog in het donker, ik was toen in Melide gestart.
Om half 3 kwam ik bij de albergue El Alemán (de Duitser) in Boente aan. Vriendelijke mensen met een nieuwe, nette albergue. Later kwamen Rien en Daniela (Duitse) er ook nog bij en hebben we gezamenlijk de was laten doen en hebben we wat gedronken.

1. Ria van gool:
    12 mei 2023
    Ik vind het heel knap watje doet. Jij kunt er ook nog zo ñ mooie verhalen bij schrijven.Veel succes nog nen de groetjes van ons
  2. Michel Antonuis:
    13 mei 2023