Dag 5: Van La Isla naar Villaviciosa, 23 km

24 september 2022 - Villaviciosa, Spanje

Om 6 uur werd ik wakker van de harde regen. Nog even lekker omdraaien, dus.
Om kwart voor 8 stond ik buiten, gepakt en gezakt, en ik merkte dat het nog steeds regende. Alleen niet zo hard meer. Daarom in het donker de poncho aangetrokken en weer op weg. Eerste liep ik een stukje terug om weer op de route te komen, maar ik zag dat ik beter de weg langs het hotel kon nemen en blijven volgen tot Colunga, daar liepen ook andere pelgrims.
In Colunga heb ik mijn ontbijt genomen, heerlijke koffie met jus d’orange en geroosterd brood. Het was daar druk met pelgrims en allemaal kwamen we met natte spullen binnen.
Ik heb binnen nog even gewacht totdat een heftige bui voorbij was en ook omdat ik nog even wat eten wilde halen voor onderweg in een supermarkt en die ging pas om 9 uur open.

Het bleef maar doormiezeren en af en toe regende het wat harder. Ik liep op de harde weg langs weilanden. Er waren veel jagers op de been, die waren blijkbaar op everzwijnen aan het jagen. Ik kwam ze overal tegen (de jagers bedoel ik).
Rond half 12 kwam de zon er weer door en kon de poncho uit. Ik kwam toen een Duitse tegen die nog geen poncho of regenjas had gekocht. Ze was helemaal doorweekt, werd nu toch wel tijd.
Later viel het er opnieuw met bakken uit en onder een brug heb ik even geschuild en opnieuw mijn poncho aangedaan. Ondertussen staan praten met een oudere Spaanse man.
Daarna het laatste stukje van de dag alweer naar Villaviciosa. Na het inchecken in de albergue kon ik daarnaast in een wasserette voor 2 euro mijn kleren drogen (die ik gisteren had gewassen). Een vrouw met haar dochter vroeg waar ik vandaan kwam. Toen ik zei “uit Nederland” zei ze vol trots dat ze uit Argentinië kwam, net als Máxima.

Ik heb net gegeten te hebben in het centrum en doe het lekker rustig aan. Morgen weer 30 km. Het boeken van overnachtingen gaat nu wat makkelijker, wel heb ik nu al voor 4 dagen vooruit geboekt.

Tot morgen.

1. Nelly:
    24 september 2022
    Prachtige foto’s van een zware dag met al die regen! Hopelijk de komende dagen minder nat. In elk geval de zekerheid van een overnachting de komende dagen. Succes!
  2. Eric van den Hoef:
    24 september 2022
    Jammer van de regen, levert weinig mooie plaatjes op. Voor de rest is het goed te doen, wel uitkijken waar je loopt op modderige paadjes.