Dag 2, Roncesvalles naar Villava (Pamplona)

27 april 2017 - Villava, Spanje

Om 6 uur werden we gewekt door een troubadour die zingend met zijn gitaar door de slaapzaal liep. Wel leuk. Liedjes als Goodmorning, Wake up little Suzy en Morning has broken.
Nog even de was opgehaald die ik gisteren zelf heb gewassen en daar te drogen had gehangen. Ik heb wat gewicht achtergelaten. Mijn reserve loopschoenen en mijn Caminogids. Dat scheelt weer meer dan een kilo.
Na het ontbijt weer om 7.30 uur gaan lopen. Het was koud vanmorgen, 0 graden Celsius, maar wel zon. Vandaag een mooie, makkelijkere route dan gisteren. Veel door de bossen. Het werd langzaam wat minder druk, vooral na Zubiri. Daar stoppen veel mensen, maar omdat ik daar om 12 uur al was vind ik het zonde van de dag. Van een van de Duitsers kreeg ik een tip om door te gaan tot Villava. Daar is een herberg Trinidad de Arre. Stond goed aangeschreven. Daar ben ik dan ook naartoe gegaan. 35 km gelopen vandaag. Ik ben nu 5 km van Pamplona. Daar ga ik morgen ontbijten.
De herberg waar ik nu ben stamt uit de 12e eeuw. Er is niet veel veranderd in de tijd. Ach ja, ik heb gedoucht en heb een bed. Ik ga in het dorp wat eten en drinken en dan kijken of de anderen (Duitsers) ook al aangekomen zijn. Dan lekker slapen en dan doe ik morgen rustig aan, een beetje rondkijken in Pamplona.

1. Mireille:
    27 april 2017
    Hallo Eric, leuk om je reisverslag te lezen! Een fijne avond gewenst en voor morgen veel plezier in Pamplona. Groetjes Mireille P.s. ook hier was het koud, zelfs nachtvorst, maar gelukkig ook zon overdag.
  2. Rickert:
    Mooi pap! Held! Xx rick en jip
  3. Harrie:
    We zijn trots op je.
  4. Sandra:
    27 april 2017
    Ik denken aan je en hoop dat alle dagen je iets moois zullen brengen x
  5. Maria:
    27 april 2017
    Hoi Eric , op de een of andere manier heb ik n reactie gestuurd,maar kan hem niet vinden in je verhalen ,maar maakt niet uit ,ik begin gewoon opnieuw,nou Eric je bent goed bezig,ben je wel n beetje lief voor je voeten,want er komen nog vele km ,en nu al je reserve schoenen overboord ???? Hoop dat je ze niet gaat missen,maar de wereld zit vol schoenen toch!voor morgen veel plezier,en ik zal duimen voor mooi weer .gr van Maria
  6. Kelly:
    28 april 2017
    Heb je verslag weer gelezen, leuk om je zo bij te houden met waar je loopt en wat je allemaal meemaakt groetjes
  7. Kelly:
    28 april 2017
    Ik heb je verslag weer gelezen leuk om je zo te volgen waar je loopt en wat je allemaal mee maakt groetjes
  8. Henk en annie:
    28 april 2017
    Hoi erik zo te lezen is het erg zwaar
    Maar je bent een kanjer petje af vol houwe hè loopse gr henk en annie