Dag 8: Van A Fonsagrada naar O Cádavo, 25 km

8 mei 2023 - O Cádavo (Baleira), Spanje

Na een uitgebreid ontbijt om iets over 8 uur op pad gegaan. Het was weer mooi weer en beneden in het dal hing bewolking wat een mooi beeld opleverde.
Na A Fonsagrada liep het pad alweer een natuurgebied in en het was weer genieten, soms wat omhoog en dan weer omlaag.
Onderweg kwamen we weer veel bekende gezichten tegen, waaronder ook nog 2 Nederlanders. Na een afdaling hebben we nog een broodje gegeten bij een bar met hun.
Daarna weer veel gewandeld over smalle paden langs de bergwand met af en toe toch nog een venijnige klim. Maar gelukkig kwam vrijwel direct daarna weer een bar zodat we daar weer even bij konden komen met een drankje.
De laatste kilometers wilde ik graag door terwijl Rien even wilde gaan zitten, toen ben ik alvast vooruit gelopen naar de albergue. Ik had geluk, ik had het laatste onderste bed.
Na het douchen en uitrusten nog even wat gaan eten.

Vandaag hadden we weer een mooie route met lekker weer, in de middag werd het zelfs behoorlijk warm om te lopen, ongeveer 23 graden.
Hoe het morgen wordt zien we wel weer, het wordt in ieder geval wel een lange tocht van 30 kilometer.

1. Armand Groenen:
    8 mei 2023
    Je treft het wel qua weer, hier regent het iedere dag en niet zo zuinig ook.
    Nog veel wandelplezier
  2. Twan:
    9 mei 2023
    het weer is bij jou beter dan hier. Gede reis verder.
    grt twan