Dag 7: Van Grandas de Salime naar A Fonsagrada, 26 km

7 mei 2023 - A Fonsagrada, Spanje

In de albergue was geen mogelijkheid voor een ontbijt, alleen wat koffie uit een automaat. In het dorp was ook verder niets open. Dan eerst maar een stukje lopen.
De laatste dagen loop ik samen met Rien. Dat bevalt heel goed, het maakt de tocht een stuk aangenamer. Als we geen zin hebben om te praten lopen we iets uit elkaar of praten met anderen. Je komt toch telkens weer dezelfde mensen tegen. Dat is leuk.
Na 3 km kwamen we bij een klein huisje met een terrasje. Binnen konden Rien en ik koffie en een stuk brood met kaas krijgen. Niet veel bijzonders, maar het vult.
Daarna weer verder door het nog natte gras van gisteravond, toen heeft het nog geregend.
Ook liepen we veel door de modder op de paden, uitwijken was bijna niet mogelijk. Het was wel weer mooi weer, veel zon en niet koud.

Na een tijdje ging het weer omhoog een berg op richting de windmolens. Boven aangekomen hebben we even uitgerust, lekker op de grond gezeten tegen de rugzak aan. De zon heerlijk in het gezicht, dus bleven we wel een tijdje zitten.
Even verder liepen we de grens over van Asturias naar Galicië. Het ging verder naar beneden met een mooi uitzicht en prachtig weer. Bij een bar nog wat drinken en een broodje gepakt bij een zeer oude barman. Toen we zo’n 2 uur later bij een restaurant kwamen zagen we hem ineens daar ook weer. Hij was daar wat aan het drinken met anderen. Zijn eigen bar dicht en wat drinken bij een ander. Hij zei dat hij vroeger ook 7 caminos had gelopen.

In de verte konden we A Fonsagrada al zien liggen, we zagen ook wel dat het hoger lag.
Dan ben je er bijna en moet je de laatste kilometer steil omhoog over een bospad. Boven aan gekomen was ik bekaf. Toen op zoek naar het pension waar ik had gereserveerd. Aangebeld, niemand. Gebeld, werd mij verteld dat ze gesloten waren omdat ze het gebouw aan het schilderen waren. Vreemd, zei ik, ik had gereserveerd via internet en een bevestigingsmail gehad.
De man bood zijn excuses aan het gaf mij het adres van een ander pension in de buurt. Daar kon ik gelukkig ook nog een kamer krijgen. Een nette kamer met een prachtig uitzicht,
Net wat boodschappen gedaan in het dorp en gegeten. En weer uitrusten voor de volgende loopdag.