Dag 4: Van Tineo naar Borres, 16 km

4 mei 2023 - Borres, Spanje

Net na het eten gisteravond viel het er even flink uit. Toch maar even gewacht en daarna snel terug gelopen naar de albergue.
Vanmorgen was het gewoon weer droog en kwam de zon er weer door.
Tegen 8 uur ging ik weer op pad na het ontbijt in het restaurant waar ik gisteren gegeten had. Meteen ging het weer omhoog in Tineo. Na het verlaten van het stadje liep ik weer over een pad langs een heuvel samen met nog een paar andere pelgrims. Weer ging het stijgen geleidelijk, dus niet zwaar.
Vandaag gingen we tot een hoogte van 915 meter en daarna weer wat naar beneden. Vandaag zou ik maar 16 kilometer lopen tot aan Borres, dus kon ik weer rustig aan doen.
Deze afstand heb ik gekozen omdat je ná Borres een splitsing krijgt in de route. Je kunt via Pola de Allande gaan of via de Hospitales route. Deze laatste is erg mooi, is 24 kilometer lang, maar er zijn onderweg geen voorzieningen. De route via Pola de Allande is minder mooi (wordt gezegd), wel wat langer, maar er zijn ook genoeg voorzieningen voor drinken en eten.

Dus morgen zorg ik dat ik genoeg eten en drinken bij me heb. De weersvooruitzichten zijn ook goed, dat is ook belangrijk voor deze tocht door de bergen. Het uitzicht daar op een hoogte van ongeveer 1200 meter schijnt erg mooi te zijn.

Nu ben ik in de albergue in Borres en heb al gedoucht en de kleren gewassen. Deze zijn ook alweer droog want het waait behoorlijk en de zon schijnt. Vanavond is er een gezamenlijke maaltijd in “El Barín”. Dat is een kleine bar hiernaast, het is maar een heel klein dorpje. Wel een leuke, drukke gastvrouw die mij voordeed hoe je de was droogmaakt voordat je het ophangt. Ze hing het daarna ook nog op en haalde het er daarnet droog vanaf omdat het begon te druppelen.

Hasta mañana.

1. Bianca Neijs:
    4 mei 2023
    Mooie omgeving Eric heerlijk genieten.