Dag 3: Van Salas naar Tineo, 20 km

3 mei 2023 - Tineo, Spanje

Gisteravond met Rien in de albergue gegeten, voor 17 euro hadden we wel wat meer verwacht. Maar ja, toch nog even gezellig gezeten met wat anderen.
Vanmorgen was het ontbijt van de albergue ook geen 7 euro waard. We hadden ook weinig keus, we zaten aan de buitenrand van Salas en hadden dan terug moeten gaan.

Om 8 uur weer vertrokken. Meteen na de albergue ging het pad al omhoog door een bos met daarnaast een riviertje. Het ging geleidelijk aan omhoog, dus het was goed te doen. Een eindje verder zelfs even naar beneden gegaan van het pad af om even naar een waterval te gaan kijken.
De zon verdween achter de wolken net nadat ik me had ingesmeerd, het raakte helemaal bewolkt.
Bij Porciles ook even van het pad afgeweken om even koffie te drinken bij een albergue. Dat had ik beter over kunnen slaan, die was niet te zuipen. Het was ook maar een vieze albergue zo te zien.
In La Espina was het een stuk beter, daar heb ik een lekkere café Americano gehad met een broodje. Ik zat daar met een Amerikaans en een Canadees stel, die was ik eerder ook al tegen gekomen.

Na de klim blijf je ongeveer op een hoogte van 650 meter. Morgen weer verder omhoog, maar dan ook weer naar beneden.
Vandaag was weer een hele mooie dag. Om 12 uur kwam de zon weer terug en werd het weer warm. Het lopen was weer vooral over smalle bospaden en landweggetjes. Mooie uitzichten.
Vlak voor Tineo kwam ik weer vele bekende gezichten tegen. We hebben samen nog wat even uitgerust en er werden wat tomaatjes en snoep uitgewisseld.
Toen ik bij het hotel aankwam waar ik had gereserveerd schrok ik wel even. Het zag er allemaal heel duur en chique uit. Ik vroeg bij de receptie wat ik eigenlijk gereserveerd had, maar ik hoefde me geen zorgen te maken. Op de benedenverdieping (kelder) was de albergue. Het zag er allemaal heel mooi en schoon uit met aparte slaapzalen en elke 4 bedden ook weer apart.
Na half 8 vanavond gaan we wat eten zo’n 200 meter verderop. Net begon het te regenen, dat was ook voorspeld. De komende dagen wordt gelukkig goed weer voorspeld, maar je weet maar nooit.