Dag 12: Van Boente naar O Pedrouzo, 27 km

12 mei 2023 - Pedrouzo, Spanje

Vanmorgen was ik alweer vroeg wakker en ik besloot niet te wachten tot het ontbijt in deze albergue. Die zou pas om half 8 zijn en ik was om kwart voor 7 al klaar voor vertrek.
Geen probleem op dit deel van de route, er zijn veel mogelijkheden onderweg om iets te eten of te drinken. Een kilometer verder in het dorpje Boente zelf heb ik een koffie en een croissantje genomen. Daar kwam ik ook weer de drie jonge Duitsers tegen die ik de hele Camino Primitivo ook al tegenkwam. Volgens hun zou het niet gaan regenen vandaag.
Later toen ik na 8 kilometer Arzúa binnenliep begon het echter wel te regenen. Ik besloot toch al om in Arzúa ook iets te gaan eten dus dat kwam eigenlijk wel goed uit.

Dit is nu de derde keer dat ik in Arzúa kom: in 2019 op de Camino Francés, afgelopen jaar kwam ik hier vanuit de Camino del Norte en nu vanuit de Camino Primitivo.
Het is erg druk, maar ik wist dat dit kwam. Veel lopers met dagrugzakjes, brede paden, veel cafés en albergues.
De route op dit stuk ken ik nu ook wel en dus loopt het allemaal net iets anders. Ik loop maar zoveel mogelijk door en daarom was ik al om 2 uur bij de albergue in O Pedrouzo. De albergue is groot maar ziet er netjes uit. Goede douches en schoon sanitair.
Er is hier een hele straat met bars, cafetaria’s en restaurants. Keus genoeg voor straks.

1. Nelly:
    12 mei 2023
    Zo leuk om je ervaringen te lezen Eric🙏