Dag 9: Van Carrión de los Condes naar Sahagún

3 mei 2019 - Sahagún, Spanje

Gisteren inderdaad nog wat bekenden tegengekomen. Met Gregor, Inge en Claudia wat gedronken. Daarna hebben we een lekkere hamburger met friet gegeten en vervolgens hebben we de pelgrimsmis bijgewoond. Dat is wel leuk om een keer mee te maken, dat heb ik 2 jaar geleden ook al eens in Roncesvalles gedaan.

Vanmorgen al om 6 uur opgestaan en ontbeten om de hoek waar ik met de Duitsers had afgesproken. Daarna afscheid van elkaar genomen, want ik ga een grotere stap zetten vandaag. Dit omdat ik anders niet goed uitkom op de laatste dag naar Léon.

Om tien voor 7 gestart en aan het einde van het dorp kom je al meteen op een saaie asfaltweg. Na 5 km gaat deze over in een zandpad, maar weinig moois te zien. De zon kwam er ook niet echt goed door. Dan doe ik mijn oortjes maar in en zet via Spotify muziek op van David Gray, dat helpt mij er wel doorheen.

Om nog even terug te komen op het verhaal van gisteren over dingen die je nodig hebt, ik vind de powerbank ook wel belangrijk. Vaak kom je op plaatsen waar weinig of geen stopcontacten zijn, dan is het wel handig om je powerbank ergens in een stopcontact te hangen. Bijvoorbeeld in een huiskamer, één van de weinige op de slaapzaal of bij de wasbakken. Deze halen ze echt niet weg. Na een paar uur heb ik weer genoeg stroom om op mijn bed de mobiel en/of iPad op te laden.

Om 10 uur en na 13 km kwam ik pas het eerste dorpje tegen. Na een broodje en koffie weer verder naar Redigos. Hier stoppen de Duitsers, maar daar was ik al om kwart voor 12, ik had stevig doorgelopen. Om half 1 kwam ik in Terradillos de los Templarios. Hier wilde ik eigenlijk overnachten, maar omdat het zo vroeg was en ik liep nu lekker in de zon, besloot ik om verder te lopen naar Sahagún. Dat is zo'n 13 km verder, maar dan moest ik wel zeker weten dat ik daar een slaapplek heb. Gebeld en geregeld, dus ik kon door. De route was al een stuk mooier geworden. Je kunt verder van je af kijken en het is wat heuvelachtiger geworden.

Om kwart voor 4 kwam ik bij de albergue in Sahagún. Vandaag 40 km gelopen, net als het Franse stel wat voor me liep. Zij slapen in het hotel en ik word naar de voorkant van het hotel geleidt, waar achter een gordijn een aantal stapelbedden staan opgesteld in een grote open ruimte. Er is bijna niemand en als ik het had geweten was ik er ook niet. Maar ja, ik kan slapen en douchen. Om 7 uur vanavond is de maaltijd en dan maar naar bed. Ik heb in ieder geval 2 stopcontacten naast mijn bed tot mijn beschikking. Dat wordt Netflixen straks en dan maar weer slapen. Nog 2 wandeldagen, morgen ongeveer 30 km en zondag ongeveer 25 km tot Léon.

1. Bowien vd Hoef:
    Modern family kijken :p
  2. Eric van den Hoef:
    Yep.
  3. Piet en Marian Vervoort:
    3 mei 2019
    Een hele prestatie vandaag 40 km.! Geniet van alles wat op je pad komt,Eric. Groetjes uit Well!
  4. Ria:
    5 mei 2019
    Kanjer, leuk om je te volgen.