Dag 8: Van Boadilla del Camino naar Carrión de los Condes

2 mei 2019 - Carrión de los Condes, Spanje

Een leuke, gezellige albergue waar ik was. Vriendelijke mensen en zeer behulpzaam. Na het ontbijt voor 3 euro ben ik om 10 voor 8 gestart. Al snel loop je langs een kanaal waar je ook met een bootje voor een paar euro 4 km verder kunt worden gebracht. Maar ik ben hier om te lopen, dus dat doe ik niet. Er stond een stevige noordoosten wind en die maakte het, ondanks de strak blauwe lucht, best wel fris. Maar ik had hem in de rug, dus dan heb je er minder last van.

Na 4 km kom je in Frómista. Daar is een oude vierdelige sluis waar je overheen moet. Daarna door het dorp en dan kom je op de weg naar Carrión de los Condes. Hier loop je bijna 20 km op een onverhard pad langs de weg. Erg saai, maar dan heb je wel tijd om over bepaalde zaken na te denken. Vandaag dacht ik over wat belangrijk is om bij te hebben op de Camino en wat ik thuis had kunnen laten.

Allereerst je paspoort en je pelgrimspaspoort. Hiermee bewijs je dat je de route hebt gelopen. Je krijgt overal een stempel. Hiermee krijg je ook korting bij bezichtigingen van bijvoorbeeld kathedralen of bij het bootje van vanmorgen. Mijn mobiel is zeer belangrijk omdat ik hiermee contact hou met thuis en kan zien waar ik ben. Ook kan ik adressen zien van albergues. Natuurlijk maak ik ook veel foto's hiermee en plaats er een aantal van op deze blog. De IPad heb ik bij om de verhalen te schrijven. Dat is makkelijker typen dan met een mobiel. Ik heb ook de twee halve finales gekeken van de Champions League en soms even Netflixen. Dat kan mooi in bed met de oortjes in, want anders stoor ik anderen weer.

Verder is mijn leesbril ook zeer belangrijk tegenwoordig. Voor het lezen op mijn mobiel, maar zonder dit ding kan ik het boekje over de Camino ook niet lezen. Hierin staat veel informatie over de dorpen en bijzondere gebouwen die je onderweg ziet. Wel fijn als je daar wat meer over weet als je er langs komt.

Wat ik thuis had kunnen laten is de poncho en alles wat me tegen regen kan beschermen. Ik heb het wel getroffen met het weer. Het ziet er ook niet naar uit dat er de komende dagen regen komt.

Om half 2 kwam ik aan bij de albergue. Na het douchen ga ik nog even het stadje in om iets te eten en te drinken. Ik kwam Andy ook al weer tegen, misschien dat Gregor en Fokke hier ook nog ergens uithangen. Je komt elkaar toch elke keer weer ergens tegen.

1. Theo van de Water:
    2 mei 2019
    Ik hoop Eric dat het Ajax shirtje ook tot jouw uitrusting behoord. Of ben je nog steeds voor dat clubje uit Eindhoven. Ik kan wel een shirtje opsturen van Ajax.
    Maar effe serieus , goed om te lezen dat je ervan geniet en tot jezelf komt. Nog veel wandelplezier en hopelijk brengt dit je verder .
    Groet Theo en Corrie
  2. Will vd eerden:
    2 mei 2019
    Ja Eric, je doet het goed,en als je wil kan ik ook nog wel iets van AJAX opsturen, laat maat weten jongen, succes met je kilometers nog, groetjes Will
  3. Kelly:
    2 mei 2019
    Laat ze allemaal maar lullen over Ajax pffff😂Heb weer een leuk stukje kunnen lezen en mooie foto’s gezien. Groetjes van ons😘
  4. Eric van den Hoef:
    2 mei 2019
    Haha, ik wist dat dit zou komen. Maar zonder gekheid, ze hebben het heel goed gedaan. Ik hoop en denk ook dat ze de finale halen. Maar PSV blijft toch mijn clubje. Dat heeft ons pap mij al bijgebracht.
  5. Henk en annie:
    2 mei 2019
    Hoi Eric je heb gelijk PSV komt er ook wel Ajax moet nog naar Madrid jij bent er veel korter bij dan Ajax nu ‘grapje’ oké wandel nog maar ff door morgen en geniet van het mooie weer hier krijgen we natte sneeuw in het weekend gr van ons
  6. Gerda Van de Water:
    2 mei 2019
    Als je een leesbril nodig hebt, dan is het ook wel handig om een touwtje mee te nemen. Kun je aan de bril bevestigen......
    Heb je m altijd bij de hand😎😎😎
  7. Mireille:
    2 mei 2019
    Bedankt weer voor de leuke blog, Eric! Blijft leuk om jouw stukjes te lezen en je zo te kunnen volgen. Op naar dag 9! Groetjes uit Venlo waar het wel poncho-weer is : )
    p.s. Ook voor mij is de leesbril een onmisbaar ding geworden (en ben ook nog jonger dan jij)