Dag 7: Van Hontanas naar Boadilla del Camino

1 mei 2019 - Boadilla del Camino, Spanje

Vanmorgen was ik al vroeg op. Het was benauwd op de kamer. We lagen met 12 personen op een kamer en er was geen raam wat open kon. We hebben de deur iets open gehouden. De meesten stonden rond 6 uur op en toen ben ik er ook uit gegaan en heb mijn spullen ingepakt. Na een lekkere bak koffie om 10 voor half 7 al op weg. Het was nog donker en er waren geen straatlantaarns. Even schrikken van een rat die ineens de weg overstak. Het werd al snel lichter en werd het al iets minder koud. In het begin was het vooral langs de harde weg naar een mooi plaatsje Castrojeriz. Dat ligt rondom een heuvel. Hier heb ik mijn ontbijt gehad. Ook even gevraagd of er niet veel dicht is vandaag omdat het 1mei is. Dit is in Spanje een nationale feestdag. Volgens de herbergier zijn de bars, cafetaria's en albergues gewoon allemaal open.

Na Castrojeriz loop je een stukje over een oude dam en brug uit de Romeinse tijd. Daarna een flinke klim op een steile helling. Boven loopt het een heel stuk vlak en daarna weer steil naar beneden. Dat is nou de meseta. Het is weer veel lopen op zandpaden langs akkers. Na Itero de la Vega kwam ik in Boadilla del Camino. Hier heb ik me gemeld bij een albergue, want ik heb er weer 30 km op zitten vandaag. Dat is genoeg. Het was wel nog vroeg, kwart over 1, maar het is ook warm om te lopen. Je kunt beter vroeg beginnen en op tijd stoppen. Dus maar weer lekker genieten van de zon.

1. Bianca Neijs:
    Mooie omgeving Eric geniet ervan
  2. Sandra:
    1 mei 2019
    Eindelijk heb je het door....niet alleen lopen maar ook genieten van de zon, de omgeving en van wat je al gepresteerd hebt! Volgende week om deze tijd ben je weer bij ons xxx
  3. Ria van Gool:
    1 mei 2019
    Kijk iedere keer uit naar je verhaal, omdat ik ook veertien dagen geleden van iemand de hele trip gezien en gehoord heb. Heel veel herken ik in jouw verhaal hierin. We vinden het heel knap van je en geniet ervan. Groetjes ook van Ton.
  4. Michel Antonuis:
    1 mei 2019
    Ziet er mooi uit de omgeving. Geniet er van Eric.
  5. Jan Hol:
    1 mei 2019
    goed Erik , lekker rustig aan , je hebt vacantie he ?
  6. Maria:
    2 mei 2019
    Wat n mooie foto s eindelijk geniet je van deze reis ,en wat n mensen die je treft ,daar kijk je later nog mooi op terug, hier is het met vallen en opstaan niet veel soeps met het weer,en het weekend wordt zeer koud,hoop dat jij het daar beter treft,alles gaat zn gangetje hier,we drinken veel koffie en eten veel gebak,loop jij de kilootjes er maar af ,dan eten wij er ze hier wel aan .veel plezier met lopen en genieten .gr van mij😘🙋🏻