Dag 2: Van Hospital de Órbigo naar Santa Catalina de Somoza

16 oktober 2019 - Santa Catalina de Somoza, Spanje

De vegan maaltijd was inderdaad wel goed te doen. Een soep en daarna een salade met falafel van rijst. Verder tomaat en olijven en een toetje. Vooraf werd er gezongen en gitaar gespeeld door het personeel van de albergue. De maaltijd en het ontbijt waren donativo, je moet met je hart geven. Wel een hoog hippie-gehalte dit allemaal, maar ze waren wel vriendelijk en behulpzaam.

Ik zat aan tafel met een Engelsman, een Australische, een Francaise,veen paar Denen een Koreaan en een paar Duitse vrouwen. De Engelsman, Paul, maakt onderweg naast aantekeningen ook tekeningen van gebouwen en bruggen. Zag er erg mooi uit, hij zou ze ook naar mij sturen als hij thuis is. De Française was al 55 dagen onderweg vanuit Le-Puy-en -Velay en ze sprak alleen Frans. Samen met de Koreaan en zijn mobiel met Google translate hadden ze toch de grootste lol.

Vanmorgen ben ik tegen half 8 gaan lopen. Al snel ben je het stadje uit en dan krijg je al een splitsing. Ik kies weer voor de mooiere route over de heuvels en loop een donkere weg in. Ja een tijdje kom je een paar dorpjes tegen is het meer klimmen. Het is intussen weer licht geworden en kwam op een plek waar iemand fruit en weggeeft. Hij woont daar al 10 jaar en hij zegt dat hij eigenlijk geen donativo wil want dan krijgt hij het gevoel dat men toch moet betalen. Hij wil het gewoon geven. Ik heb ook een foto van deze plek toegevoegd.

Even later zie je in de verte Astorga al liggen en ik word nog even toegezongen door een gitarist. Hij vroeg eerst waar in vandaan kwam en zong toen een lied voor de Hollandais (zie ook de video).

Rond de middag kwam ik aan in Astorga. De zon scheen, weer geen regen (nog niet) en het was mooi weer om op het terras van een lunch te genieten. Daarna een tour gedaan door het Gaudi paleis naast de enorme kathedraal van Astorga.

Daarna nog een stukje lopen tot mijn slaapplek. De lucht begon er wat dreigender uit te zien, maar op een miezerig spettertje na is het droog gebleven. Om 3 uur kwam ik aan bij de albergue in Santa Catalina de Somoza. Na het douchen de was afgegeven om te wassen en drogen en nog even lekker uitrusten en straks het menu.

1. Ria:
    16 oktober 2019
    Mooi hoor, en wat eenn heerlijke herkenning. Buen camino
  2. Bianca Neijs:
    Mooie foto's, zo te zien geniet je er weer van. Succes verder
  3. Gerard Appeldoorn:
    16 oktober 2019
    Lekker genieten Eric.
  4. Henk en annie:
    Hoi Eric ik heb er weer van genoten je verhaal en de foto’s,en hoor niks over de knie zeggen, dus gaat het goed. En nog veel wandel plezier en geniet ervan 👍👍👍
  5. Piet en Marian Vervoort:
    17 oktober 2019
    Hoi Eric, we genieten weer van je reisverhalen en vooral de gitarist! Blij dat het beter met je knie gaat( je schrijft er niet meer over) Wat krijg je mooie plaatjes onderweg te zien! We hopen dat het weer gunstig blijft voor je,maar als een echte Hollander trotseer je ook wel een buitje. Veel plezier nog de komende tijd.groetjes ome Piet en tante Marian