Voorbereiding op een nieuwe tocht

10 juli 2022 - Oss, Nederland

Nu de zomer op het punt staat te beginnen en het de komende tijd erg warm gaat worden, ben ik alweer bezig met de voorbereidingen op een nieuwe wandeltocht. Over 10 weken ben ik van plan om te starten vanaf de plek waar ik vorig jaar oktober stopte. Vanuit Santillana del Mar (twee wandeldagen voorbij Santander) pak ik de draad weer op en wil ik in 3 weken naar Santiago de Compostela te lopen. Dat is nog ongeveer 520 km.

IMG_1872

Dit is het tweede deel van mijn Camino del Norte, ook wel de kustroute genoemd. Deze Noordelijke route is minder druk dan de Camino Francés en heeft minder albergues (herbergen), dus plannen zal wat meer nodig zijn. Een groot deel van de route voert je langs de mooie kust van Noord-Spanje zoals je al aan de foto's van vorig jaar hebt kunnen zien. Het ruigere landschap maakt de tocht net wat anders dan de Camino Francés.
Ik kijk er ook weer erg naar uit, ben ook alweer bezig om de route te verdelen over de beschikbare wandeldagen. Af en toe best wel een gepuzzel omdat je soms een flink stuk moet overbruggen waar geen slaapplek in de buurt is.

De trein naar Brussel en het vliegtuig naar Santander zijn al geboekt, net als een slaapplek in Santander. De volgende dag ga ik met de bus al vroeg naar Santillana del Mar en loop ik die dag het eerste stuk tot aan Comillas. Dat is ongeveer 23 km en een mooi begin.

Northern-Way-Camino-de-Santiago-Full-Way-Camino-Ways-570x280

1. Rene:
    Succes
  2. Piet en Marian Vervoort:
    10 juli 2022
    Eric,dapper hoor dat je de draad weer oppakt voorSantiago de Compastela!
  3. Helma:
    10 juli 2022
    We gaan je weer volgen. Succes met de voorbereidingen
  4. JW:
    11 juli 2022
    Goed bezig
  5. Nelly:
    12 juli 2022
    Mooi vooruitzicht Eric, wij volgen je graag weer digitaal! Groet!