Dag 4 naar Lorca

30 april 2018 - Lorca, Spanje

Vannacht heb ik slecht geslapen. Veel mensen in de kamer. En krakende metalen bedden, waardoor ik steeds wakker werd wanneer iemand zich omdraaide.
Om half 8 zijn we gaan lopen, de schoenen waren gelukkig weer droog. Het helpt wel als je er kranten in stopt.
De herberg was nog gesloten, dus geen ontbijt. Buiten hebben we koffie uit de automaat genomen.
In de rest van het dorp was niets open en ook in het volgende dorpje niet.
Dan maar ontbijten in Puente la Reina. Daar heb ik vorig jaar heerlijk ontbeten in een bakkerij waar je lekkere verse broodjes kunt eten en ze lekkere koffie hebben.
Daar kwamen we om 9 uur aan. En weer lekker gegeten daar.
De zon scheen vandaag, maar het was nog best fris in de morgen. Toch kon om 11 uur de jas weer uit. In Zarauqui hebben we op het terras een pilsje genomen, we kregen er een gratis mandarijn bij (wat een combinatie). Deze was niet te schillen, dus het sap er maar uitgeperst.
Ik heb geprobeerd om slaapplekken te reserveren in Lorca, maar de ene herberg zat al vol en de andere was niet te bereiken. Dan maar op goed geluk daar naar toe.
We wilden vandaag maar 20 km lopen, moet wel leuk blijven natuurlijk.
Rond 1 uur kwamen we aan in Lorca en in de andere herberg waren we de eersten voor een slaapplek, samen met een Fransman.
Een heel vriendelijke en goedlachse herbergier, Jose Ramon, bracht ons naar onze kamer. Na het douchen hebben we tegenover de albergue een pizza gegeten. We wilden daarna boodschappen doen voor de volgende dag, maar vanwege siesta ging de winkel pas om 5 uur open, volgens Jose Ramon.
Wij om 5 uur naar de winkel in het dorp, was hij nog gesloten. Maar als je op de bel drukte kwam er iemand, en inderdaad. Broodjes en jus d'orange gehaald voor maar 3,20 euro.
Om 7 uur aan tafel voor de pelgrimsmaaltijd. Gezellig gegeten met een Amerikaan, een paar Fransen, Zwitserse vrouwen en een Koreaan.
Maurice de Fransman heeft nog een groepsfoto gemaakt. Het was niet allemaal even lekker wat we kregen voorgeschoteld, maar de buik zit weer vol.
Morgen lopen we de laatste 9 km tot Estella.
Als we voor donderdag naar Logrono willen lopen zoals ik had gepland, moeten we nu nog elke dag minimaal 25 km lopen. Daar had Rick ook geen zin in, het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Bovendien zouden we dan in een paar uur tijd met het openbaar vervoer naar Biarritz moeten om het vliegtuig te halen. Dat risico willen we niet nemen.

Ja, je leest het goed: "we".
Ik kom donderdag met Rick mee terug naar Nederland. Ik vind het ook mooi geweest. Het is heel leuk om dit een paar dagen of een week te doen, maar niet voor een maand. Ik ben dus geen echte pelgrim. Dus wat ik vorig jaar al vermoedde klopt wel, al wist ik toen niet was de reden was dat ik stopte.
Ik heb deze reis wel veel beter genoten van alles, ook omdat Rick er ook bij was. Al had ik dit allemaal al eens gezien, ik vond het toch mooi om weer mee te maken.
Misschien dat ik volgend jaar weer terug ga om vanaf Logrono weer een stuk te lopen.

Morgen lopen we dus naar Estella en nemen daar de bus via Pamplona weer naar Saint-Jean-Pied-de-Port. Woensdag gaan we met de boemeltrein naar Bayonne en dan met de bus naar Biarritz. Kunnen we daar ook nog even rondkijken. We overnachten vlak bij het vliegveld zodat we te allen tijde onze vlucht halen.
Nu zometeen nog even wat lezen en dan weer naar bed.
Tot morgen.

1. Bianca:
    30 april 2018
    Geniet er nog een paar dagen van samen. Je bent weer wat wijzer geworden. Maar ik ga wel eten met jullie Sandra 😉
  2. Theo van de Water:
    30 april 2018
    Hoi Eric en Rick wat sneu nou maar wel knap dat je het gevoel volgt. Etappes lopen kun je dag na dag of om de week maar zeker om het jaar.
    Dus geniet nog samen en goeie terugreis.
  3. Harrie:
    30 april 2018
    Ik zal blij zijn als jullie terug zijn
    Lief hè 😇🙄😂😂😂
  4. Kelly:
    30 april 2018
    Fijne reis nog en goede reis terug groetjes van ons😘
  5. Ria:
    30 april 2018
    Jammer dat je niet vond wat je hoopte. Maar sowieso weer een mooie ervaring met je zoon. En hoezo geen pelgrim ? Er zijn ook kleine stukjes pelgrims. En het is jouw weg, van niemand anders.
    Geniet nog even.
  6. Mireille:
    30 april 2018
    Gewoon doen wat jou het beste lijkt, Eric! Deze mooie vader-zoon-reis neemt niemand jullie meer af! Groetjes vanuit Limburg!
  7. Michel Antonuis:
    1 mei 2018
    Goede reis terug .Erik en Rick .
  8. Jan-Willem en Wanda:
    1 mei 2018
    Maakt niet uit hoor! Ik vind het sowieso al een hele prestatie. Geniet er nog een paar dagen van en wel thuis.
  9. Maria:
    2 mei 2018
    Ha samen
    Nou mooi toch,wel lekker met Rick n week gelopen, heel anders dan alleen denk ik , en nu ben je dus n heel stuk wijzer, dat je inderdaad de tocht in stukken moet doen,misschien gaat Bowien volgend jaar wel mee?nou ik wens Julie n goede terug reis en tot snel ziens,xxx