Dag 9: Van Gonzar naar Melide

23 oktober 2019 - Melide, Spanje

Slecht geslapen weer, het is vaak erg benauwd in de slaapkamers. Gisteravond stond er nog een raampje open, maar dat heeft iemand blijkbaar weer dichtgemaakt. Om half 7 opgestaan en om 7 uur vertrokken. De bar was nog dicht, dus onderweg maar ergens ontbijten.

Een uur later vond ik een plek voor het ontbijt, een koffie en geroosterd brood met jam. Was maar goed dat ik daar gegeten had, want verder was er niets. Er waren meerdere mensen op zoek naar een bar voor ontbijt, maar die waren nog dicht. Blijkbaar gaan die pas na 9 uur open wanneer de eerste pelgrims uit Portomarin langskomen.

Vandaag loop ik 32 km tot aan Melide. Na vandaag heb ik er ongeveer 270 km op zitten vanaf León. In 9 dagen is dat dus gemiddeld 30 km per dag. Dat is toch niet extreem veel. Sommigen vinden dat ik er doorheen vlieg, maar ik neem ook echt wel tijd om dingen te bekijken en foto's te maken. Ook stop ik regelmatig om iets te drinken of te eten.

Ik ben wel iemand die graag alleen loopt. Ik maak wel eens een praatje langs de kant, maar tijdens het lopen niet te lang want ik wil dan weer door. In het Engels, Duits of Frans gaat me goed zat af, Spaans is nog steeds moeilijk. Ze praten ook zo snel.

De route van vandaag loopt weer langs kleine dorpjes met boerderijen, zoals Castromajor en Legonde. Ook weer veel wandelen door bossen. Mooie route weer.

Rond de middag kwam ik aan in Palas de Rei. Hier stoppen weer een hoop pelgrims. Ik heb hier gegeten en ging weer verder. Na Palas de Rei was het weer een stuk rustiger met wandelaars. Ik kwam nog 3 oudere mensen tegen die de andere kant op liepen. Zij hadden de auto in Palas de Rei staan en hadden een eind naar Melide gelopen en dan weer terug. Morgen rijden ze naar Melide en doen dan weer een stuk heen en weer. Is ook een manier, iedereen doet het op zijn eigen wijze.

Om half 4 kwam ik aan in Melide en heb ingecheckt bij de albergue. Ik heb nu een mooie plek  (geen stapelbed) langs het raam. Die blijft dus mooi open vannacht. Net gedoucht en mijn kleren in de droger. Ze waren nog niet droog na gisteren.

Dan straks iets eten. Ik kwam genoeg eettentjes tegen vlakbij de albergue.

Morgen de laatste dag van 33 km. Vrijdag zijn het er nog maar 20.

1. Ria:
    23 oktober 2019
    Blijft een mooie tocht. BUEN CAMINO
  2. Helma:
    23 oktober 2019
    heel inspirerend Erik. Geniet nog even van de laatste 50+ naar Santiago. Welterusten