Dag 8: Van Salinas naar Soto de Luina, 35 km

27 september 2022 - Soto De Luina, Spanje

Wat een ontzettend zware dag! Bijna de hele dag klimmen en dalen en dat in combinatie met een tocht van 35 kilometer.
Het begon vanmorgen al om kwart over 7 toen ik uit Salinas vertrok. Dit ligt net buiten Aviles aan het strand en dus moest ik eerst weer wat klimmen om weer op de oorspronkelijke route te komen. En nergens kwam ik iets tegen waar ik kon ontbijten. Pas in Soto, waar ik om half 11 aan kwam zag ik een bar waar ik een kop koffie en een stuk tortilla nam. Ook heb ik wat drinken en mini-croissantjes gekocht voor onderweg in een kleine supermarkt.
Even later kwam ik twee Franse pelgrims tegen op de brug over de Rio Nalon. Het was daar goed oppassen, er was weinig ruimte voor ons op de weg met het drukke verkeer.
Na de brug ging het pad weer omhoog, de Fransen kozen er voor om de drukke weg te blijven volgen. Dat is eigenlijk bedoeld voor de fietsende pelgrims, maar ieder zijn eigen weg. Ze hadden geen zin om te klimmen.
In Muros de Nalon heb ik nog even wat gedronken op een terras in de zon en daarna weer verder. In Cudillero zag ik door de poort een soort paleis met een schitterende tuin, daar had ik wel meer van willen zien. Het heet Quinta de los Selgas, er tegenover staat ook een heel mooi kerkje (zie ook bij de foto’s, alleen de klok stond verkeerd, ik was daar om kwart over 1).

Ik heb vandaag de route ook een keer bijgehouden met mijn gps horloge. Eens kijken of de kilometers overeenkomen. Ook kan ik zien hoe vaak het op en neer ging vandaag.
Met de app Relive kun je zelfs een soort video maken van de route die je hebt gelopen.
Ik ga dit niet elke dag doen, ik wilde even kijken of de kilometers klopten en dat was zo.

Om 4 uur kwam ik aan in de hostel, ik heb daar een eenpersoonskamer met gedeelde badkamer.
Ik heb net gedoucht en straks nog even kijken of ik ergens iets kan eten. Hier in de hostel kan ik ook eten vanaf 8 uur vanavond. Ik kijk nog wel wat ik doe. Morgen kan ik in ieder geval een beetje herstellen van vandaag, dan staat er maar ongeveer 24 kilometer op het programma.

Tot morgen.

1. Nelly:
    27 september 2022
    Hoi Eric,
    Wat een bewondering hebben we voor jou wandel evenement / avontuur ‼️
    Vanuit de stoel is het wel heel gezellig en onderhoudend je belevenissen te lezen. Succes en blijf genieten 😊