Dag 7: Van O Cebreiro naar Sarria

21 oktober 2019 - Sarria, Spanje

Om 5 uur ging er een wekker af bij iemand. Na wat gemompel bleef het stil, hij of zij besloot waarschijnlijk nog even te blijven liggen. Maar ik was wakker. Om half 6 maar opgestaan, tegelijk met wat anderen. Al mijn spullen bij elkaar gezocht en na het wassen en voeten insmeren (heel belangrijk, doe ik elke dag) om 6 uur vertrokken. Mijn handdoek die ik aan de rand van het bed had gehangen was nog niet droog. Dat is zo'n microvezel doek die drogen best snel, maar in deze vochtige slaapzaal waar iedereen zijn natte goed had hangen, werd deze niet droog.

Het was flink mistig en ik had de hoofdlamp hard nodig, je zag geen hand voor ogen. De paden in Galicië zijn wel beter verzorgd. Nette grindpaden waar geen plassen op blijven staan.

Na weer wat klimmen en dalen kwam ik om kwart over 8 bij een bar op de Alto de Poio. Dit is het hoogste punt van vandaag (1335 meter). Daar heb ik mijn ontbijt gehad. Daarna weer op pad, maar ik kwam er na 500 meter achter dat ik mijn wandelstok in de bar had achtergelaten. Dus weer terug en dus een extra kilometer gelopen.

Het was nu al goed licht geworden en dus kon ik echt genieten van het uitzicht wat je hier hebt. Kijk maar eens bij de foto's.

Na een tijdje kwam ik aan in Triacastela. Ik heb daar geluncht en een paar Australische vrouwen geholpen met het plannen van hun route.

Zelf heb ik besloten om vandaag door te lopen tot Sarria. Van daaruit zijn de daaropvolgende afstanden te overzien, zo rond de 30 km. En de laatste dag 20 km tot Santiago.

Om nu naar Sarria te lopen heb ik bij de splitsing van de route bij Triacastela gekozen voor de noord-route. Deze is 7 km korter, anders was de afstand veel te groot geweest. Omdat het vandaag toch lekker ging, heb ik hiervoor gekozen. Dat betekende wel zo'n 40 km. Bij de zuid-route zou dit 47 km zijn geweest.

Ach ja, ik ben hier ook om te lopen. De noord-route is net zo mooi, maar ook weer wat klimmen en dalen.

Het was echt lekker weer, de jas kon zelfs uit. De handdoek had ik al aan de rugzak gehangen zodat deze kon drogen in de zon.

Om 4 uur kwam ik aan bij de albergue in Sarria. Voor het eerst slaap ik in een boven bed. Zo dadelijk weer wat eten en dan weer goed uitrusten voor morgen.

1. Harrie:
    Geweldig prachtige foto,s
    Gelukkig een beetje beter weer
    Groetjes van ons.
  2. Theo van de Water:
    21 oktober 2019
    Het lukt je aardig Eric wanneer denk je aan te komen in Santiago de Compastello?
  3. Kelly:
    21 oktober 2019
    Weer een leuk verhaal gelezen met prachtige foto’s👍🏻Ga zo door
  4. Eric van den Hoef:
    21 oktober 2019
    Vrijdag kom ik aan in Santiago de Compostela.
  5. Henk en annie:
    21 oktober 2019
    Ja dat vindt ik ook Kelly mooie foto’s en mooie verhalen hij zou een boek kunnen schrijven dat is een goed idee van mij nou Eric nog overhalen maar hij krijgt het voor mekaar die wandeling naar Compostela petje af voor eric!!! Gr van ons en veel wandel plezier ik wacht op het volgende verhaal
  6. Gerard Appeldoorn:
    Mooie foto's Eric.
  7. Bianca Neijs:
    21 oktober 2019
    Fijn dat alles zo goed gaat, wij genieten van je foto's en verhalen. Succes verder groetjes van ons
  8. Sonja:
    21 oktober 2019
    Wat een prachtige omgeving daar! Geniet nog maar even van de laatste kilometers!
  9. Rick:
    21 oktober 2019
    Super mooi daar! Goed bezig vaiers!
  10. Ria:
    21 oktober 2019
    Wel mistig, maar war een prachtige foto's levert dat op. Vandaag is het voor mij 2 jaar geleden dat ik aan kwam in Santiago
    Grappig onder welke stenen ineens weer allerlei pelgrims vandaan komen die even weer contact zoeken. Heerlijke tijd. Onvergetelijke mensen ontmoet. Buen Camino.