Dag 7: Bilbao

28 september 2021 - Bilbao, Spanje

Lekker geslapen vannacht in een goed bed en met de airco aan. Rustig aan gedaan vanmorgen. Ik had gisteren wat brood, koffie en zo gehaald want ik zit in een appartement. Kan ik op de kamer ontbijten en morgen ook meteen brood klaarmaken voor onderweg.

Na het ontbijt ben ik terug gelopen naar de kathedraal van Santiago. Deze was gisteren al gesloten toen ik daar aankwam en heb nu alsnog mijn stempel daar opgehaald. Meteen ook een kijkje genomen in de kathedraal, dit is gratis voor pelgrims.
Daarna een beetje rondgelopen door de stad. Ik had een ticket gekocht voor het Guggenheim museum, maar daar kon ik pas om half 2 terecht.
Een zeer bijzonder gebouw, ook van binnen. De kunst zegt mij alleen niets. Daar moet je een liefhebber en kenner voor zijn en dat ben ik niet.

Morgen ga ik weer verder met mijn tocht, ik heb vandaag ook zitten plannen en bekijken hoe ik dit ongeveer wil gaan doen.
De eerste trip gaat weer door Bilbao en gaat tot aan de haven van de stad. Dit is een stuk van ongeveer 20 km alleen maar door Bilbao.
Wat ik ga doen (en wat meerderen doen) is de metro nemen naar Portugalete aan de buitenkant van de stad. Daar loop je de stad uit en loop je weer langs de kust de natuur in.
Wat volgt is een tocht van 30 km naar Samono, want daartussen kan ik geen slaapplek vinden.

De vuile kleding heb ik vanmorgen gewassen en hangt nu te drogen, hopelijk is dit morgen allemaal droog.

Tot morgen.