Dag 17: Van Sobrado dos Monxes naar Arzua, 23 km

6 oktober 2022 - Arzúa, Spanje

Vandaag kwam ik weer een stapje dichter bij Santiago, vandaag was ook de aansluiting met de route die ik in 2019 gemaakt heb.
En vandaag was ik ook nog eens jarig. Wel vreemd als je zo ver van huis zonder Sandra, Rick en Bowien bent. Nog 4 dagen en dan ben ik weer onderweg naar huis.

Vanmorgen was ik alweer rond 7 uur wakker en zoals altijd ga ik er dan maar uit en pak alles in. Om half 8 stond ik gepakt buiten en dacht bij de bar waar ik gisteren wat had gegeten een ontbijt te nemen, maar die was dicht. Dan maar verder lopen en maar zien waar ik wat neem.
Het was nog donker en bewolkt, dus ik had weinig zicht. Gelukkig liepen er 2 pelgrims met een lampje voor mij, dus ik bleef in de buurt.
Na een tijdje door een bos gelopen te hebben leek het er op dat er voorlopig geen gelegenheid kwam voor een bak koffie, dus heb ik op een bankje bij een begraafplaats even pauze genomen en een broodje gegeten wat ik gisteren in de supermarkt had gekocht.
Pas bij Boimorto kwam ik een bar tegen en daar heb ik naast een café con leche ook een tortilla genomen. Lekker vers, net klaargemaakt.
Toen ik daar weer wegging riep buiten iemand mij. Ik draaide om en toen begon er iemand Happy Birthday te zingen voor mij. Het was Felicia, de Duitse vrouw, die wist dat ik jarig was omdat ze dat meegekregen had tijdens het inchecken bij één van de albergues van de week. De man van de albergue zag toen aan mijn paspoort dat ik bijna jarig was.
Voelde ik mij toch een beetje jarig vandaag, ook vanwege de vele appjes en berichtjes die ik heb gehad. Iedereen bedankt hiervoor!

Toen ik rond 1 uur in Arzua aankwam merkte ik al direct dat het daar allemaal om de Camino draait. Veel albergues en hotels en veel pelgrims, want de Camino Frances gaat hier ook doorheen.
Na het inchecken in de albergue en het douchen kwam ik Felicia en een Zwitser weer tegen op een terras en hebben we nog een pilsje gedronken op mijn verjaardag.
Straks nog wat eten, er is keuze genoeg hier in Arzua.

Tot morgen,

1. Marjo en Nelly:
    6 oktober 2022
    🎉🎉🎈🎈van harte gefeliciteerd met je verjaardag Eric, en nog succes en plezier met de laatste wandeldagen‼️
    Groetjes. Marjo en Nelly
  2. Eric van den Hoef:
    6 oktober 2022
    Dank jullie wel, tot snel!
  3. Tonnie:
    6 oktober 2022
    Van harte gefeliciteerd,zowel met je verjaardag en dat je zo goed wandelt. Sukses nog met de laatste loodjes
    Groetjes Tonnie
  4. Eric van den Hoef: