Dag 1: Van Bilbao via Logroño naar Navarrete

25 april 2019 - Navarrete, Spanje

Vannacht heb ik goed geslapen, ondanks de muffe lucht die in de slaapzaal hing. Om middernacht kwam ik op het vliegveld van Bilbao aan. Bussen rijden er dan niet meer (voordat je weg kan met je rugzak) en dus heb ik een taxi gedeeld met een Spaans echtpaar. Ik werd netjes in de stad afgezet, recht voor de hostel en hoefde maar 10 euro af te rekenen.

Mijn 2 kamergenoten lagen nog niet te slapen, dus ik maakte gelukkig niemand wakker tijdens het bed opmaken. Het was tenslotte al 1 uur.

Vanmorgen na het douchen en het ontbijt zo'n kwartiertje gelopen naar het busstation en de trein naar Logroño genomen. Onderweg zie je veel wijngaarden. Ik zit tenslotte ook in La Rioja.

Na de lunch vlakbij de kathedraal de Santa Maria d la Redonda ben ik rond 12 uur gestart met het vervolg van mijn Camino. Eerst ga je nog een stuk door het centrum en daarna kom je via een park in het buitengebied van Logroño. Hier zijn een speeltuin, picknickplekken en een meer. Na nog een gebied met wijngaarden (en de beroemde Stier van Rioja op een heuvel) kwam ik aan in Navarrete. De eerste 15 km zitten er op. Morgen loop ik een grotere afstand. Vandaag had ik ook maar een halve dag om te lopen.

1. Ria van Gool:
    25 april 2019
    Geniet ervan Eric. Veel succes.
  2. Luisa Carou Ferreiro:
    25 april 2019
    Buen Camino! Na zo’n lange reisdag vind ik 15km toch heel wat :-)!
  3. Gerda Van de Water:
    Veel plezier Erik
    Gr.gerda
  4. Maria:
    25 april 2019
    Ha die Eric,gisteren niet gereageerd ivm werken.
    Dus je hebt je eerste stapjes weer gezet,nou ik ben erg benieuwd wat je mee gaat maken,en wat je tegenkomt wat mensen betreft,zet m op en blijf blaarvrij,gr voor vandaag en ik blijf je volgenxxx. Maria
  5. Ria:
    25 april 2019
    Ik wens je een hele mooie camino.
  6. Mireille:
    25 april 2019
    Hallo Eric, misschien al in bed om morgenvroeg weer op tijd op pad te gaan. Veel succes met lopen gewenst. Groetjes uit NL.
  7. Piet en Marian Vervoort:
    26 april 2019
    Eric,de start is gemaakt! Veel succes!