Dag 2 naar Larrasoana

28 april 2018 - Larrasoana, Spanje

Vanmorgen werden we om 6 uur gewekt door een troubadour die met zijn gitaar allerlei liedjes zong met "Good Morning" in de titel. Wel gezellig, echt leuk dat ze dit doen.
Rick en ik stonden al voor half 7 gepakt en gezakt, maar moesten toch nog tot 10 voor 7 buiten wachten voor het ontbijt. Het was grijs weer en het miezerde een beetje. Het ontbijt was een geroosterd sneetje brood met jam, koffie en een glas jus d'orange.
We zijn om 7.05 uur gaan lopen, ook omdat een Italiaan bij ons aan tafel precies dezelfde rugzak had als ik. De rugzakken stonden naast elkaar in de gang en ik was bang dat hij de verkeerde mee zou nemen.
Ik probeerde hem dit al aan tafel duidelijk te maken, maar dat begreep hij niet. Hij nam de goede mee.
Na 2 km even de supermarkt in om wat broodjes voor onderweg te kopen. Je hoorde buiten al dat er in de winkel behoorlijk hard klassieke muziek werd afgespeeld. De man had nog geen brood, maar had nog wel een stokbrood van gisteren. Konden we zo meenemen, maar daar kon je iemand een gat in zijn hoofd slaan. Dan maar een zak chocoladebroodjes en een fles Aquarius.
Vandaag was het een stuk minder klimmen en dalen. Wel meer door de bossen en door een paar dorpjes. In Zubiri hebben we om half een lekker gegeten. Daarna nog 5,5 km tot Larrasoana waar we gereserveerd hadden bij albergue San Nicolas. Vanaf Zubiri scheen de zon weer, dus kon de jas uit. Het was maar goed dat ik gereserveerd had, want de albergue zat al vol.
We kregen twee bedden op de 1e verdieping op een kamer met twee stapelbedden. We waren de eersten, dus we konden kiezen. Na het douchen de was gedaan en een pilsje gedronken. De zon scheen heerlijk dus de handdoeken waren snel droog.
Om 19.00 uur zijn we gaan eten in een restaurant in het centrum van het dorp.
Daar zaten we aan tafel met 12 man. een hoop Ieren, een Fransman en Australiërs. Lekker gegeten en gezellig gepraat met de Ier naast mij en de Fransman.
Je krijgt een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht met wijn en brood voor 12 euro. Geen geld, toch?
Nu weer terug naar de albergue en uitrusten. Ik hoop dat de twee oudere Amerikanen op onze kamer niet snurken vannacht.
Voor morgen heb ik al gereserveerd in Uterga.

1. Theo van de Water:
    Aha klinkt goed.
    Groet
  2. Harrie:
    28 april 2018
    Wij zijn trots op jullie.
  3. Bianca:
    28 april 2018
    Geweldig om te lezen fijn dat het zo goed gaat groetjes
  4. Ria:
    Jullie gaan goed.
  5. Ria van Gool:
    29 april 2018
    Fijn om het allemaal te lezen en dat het goed gaat. Veel succes nog en tot het volgende verhaal.
  6. Henk en annie:
    29 april 2018
    Heb weer genoten van jullie reis verhaal en mooie foto’s en een leuke video gr van ons
  7. Maria:
    Hoi samen,
    Eerder geen tijd gehad, volgens mij loop ik net zo veel als jullie op n dag, nou ja bijna..
    Veel leuker zo met z n 2e,en goed dat je even reserveerd, nou geniet er samen van, en ik ben er weer elke dag om jullie te steunen, dat doe ik dan weer wel met m n voetjes op de bank. veel plezier.xxx