Dag 5. Estella naar Viana.

30 april 2017 - Viana, Spanje

De Japanner die boven mij sliep op het stapelbed, was al vroeg wakker. Daardoor werd ik ook wakker van het geschud van het bed. Hij had een lampje aan, ik maakte gebruik van het licht om mijn spullen in te pakken. Vandaag dan ook voor half 7 aan het lopen. In de albergues is het ook verplicht om tussen 6 en 8 uur te vertrekken.
Het was bewolkt en het waaide behoorlijk. Om 7 uur kwam ik langs de wijnfontein. Daar kun je naast water ook gratis wijn tappen uit een kraan.
Er kwam helaas geen druppel uit, ik was te vroeg.
Het was erg rustig op de Camino en het donkere weer maakte het er niet gezelliger op. Het is niet alleen genieten onderweg, dit hoort er ook bij. Op deze saaie, eenzame stukken merk ik dat ik het zwaar heb. Ik mis Sandra, Rick en Bowien.
Ik ben van plan om flink door te lopen vandaag. Gisteren was ik om 1 uur in de albergue en dan duurt de dag of lang. Ik heb kilometers door het stadje gelopen, die had ik ook van de route af kunnen lopen.
In Los Arcos heb ik om half 12 een broodje gegeten, dat was eigenlijk het eindpunt van vandaag.
Het doel was Viana, 42 km vanaf Estella.
Onderweg kwam ik een man tegen met naast zijn rugzak een blauwe tas aan zijn schouder. Ik zei: "He, he. Eindelijk een Nederlander". Hij keek verbaasd om en vroeg: "Hoe weet jij dat nou?" Ik zei:"Kan niet missen met die blauwe Zeeman tas". Hij liep tot Torres del Rio, ik wil nog een stukje verder. Net voorbij Torres del Rio begon het flink te regenen en waaien. Is dat mijn straf dat ik door wil lopen?
Voor mij liep de hele tijd een man en een vrouw. Net voor Viana ging ik hen voorbij en het bleek een Nederlands stel te zijn. Toen ik zei dat ik extra kilometers liep om eerder weer thuis te zijn vonden zij dat niet echt het Pelgrimsgevoel. Dat maak ik toch zelf uit. Iedereen loopt hem op zijn manier.
In Viana aangekomen was de eerste herberg vol. Of ik had gereserveerd? Nee, dat doe ik niet. Moet niet gekker worden.
In de volgende albergue was wel plaats. Ik kreeg een simpel bed en er was 1 toilet en 1 douche, in 1 ruimte die niet op slot kon.
Toen ik gedoucht had bleek dat Nederlands stel ook nog eens naast mijn bed te komen liggen.
Na vandaag heb ik het eigenlijk wel gehad met de Camino. Ik ben geen Pelgrim. Ik heb niks met die zweverige types.
Ik vind wandelen leuk, vooral ook hier door deze natuur. Maar alles en iedereen erom heen vind ik niks. Het moeten reserveren van een slaapplaats, de halve dag rondhangen met die rare types in de albergues, Spanjaarden die geen woord Engels kunnen. En ik mis thuis natuurlijk.

Wordt vervolgd ..

1. Armand Groenen:
    30 april 2017
    Kop op, niets van aan trekken. Je loopt voor jezelf op je eigen manier.
    Ga zo door.
  2. Bowien vd Hoef:
    30 april 2017
    Je doet dit voor jezelf en voor niemand anders. Ik ben toch wel trots op jou! Tot snel ♡
  3. Sandra:
    30 april 2017
    Ik sluit me aan bij onze dochter
  4. Maria:
    30 april 2017
    Hoi Eric ,je had vandaag gewoon je dag niet ,morgen is alles weer anders,doe lekker je eigen ding ,en pap aan met mensen die er echt toe doen,en die iets weten te vertellen,en de rest lekker laten zweven,luister jij maar naar de vogels ,zeker zo belangrijk,en loop wat je aan kunt,dat is de vrijheid die je nu hebt geniet daar van doei gr v Maria
  5. Theo van de Water:
    30 april 2017
    Hoi Eric loop lekker je eigen tempo, elke uitdaging heeft zijn mindere kanten, anders kun je het geen uitdaging noemen. De camino volbrengen is een prestatie op zich en daar hoort pijn lijden bij. Dus kop op en ervoor gaan. Veel succes. Je kunt het.
  6. Harrie:
    30 april 2017
    Erik gewoon volhouden de aanhouder wint dan word je echt wel een pelgrim.
    Je moet maar zo denken na regen komt er nog een (bui) zoneschijn veel sterkte.
  7. JW:
    30 april 2017
    Ik zat mezelf vandaag net af te vragen wanneer dit moment voor jou zou komen. Je zult er even doorheen moeten en dan zie je de Lol er weer van in. Je bent harstikke goed bezig toch.
  8. Rickert:
    30 april 2017
    Kop op pap! Morgen weer een nieuwe dag!
  9. Gerard Appeldoorn:
    30 april 2017
    Laat je niet door andere mensen beïnvloeden Eric. Blijf lekker met plezier lopen. Morgen schijnt de zon weer voor je. Ik ben geen Piet Paulusma dus als het regent" don't blame me" :)
  10. Helma:
    30 april 2017
    Hoi Eric, R E S P E C T . Ga lekker (soms effe nie) voor je doel. Morgen steek ik een kaarsje voor je op (spiri..., ach) Zetumop Hoefke
  11. Britt:
    Mooi geschreven Erik! Toppertje hoor!!!! Xx
  12. Kelly:
    1 mei 2017
    Je doet het goed ff een dipje mag, fris en fruitig weer door he en je weet het we zijn trots op je. Geen zorgen over ons San die mist jou ook maar het gaat goed. Ga zo door xxx en laat ze die geite wolle sokke breiers haha
  13. Rene:
    1 mei 2017
    Lekker doorlopen op je eigen gevoel daar doe je t voor .
  14. Henk en annie:
    1 mei 2017
    Hoi Eric je heb een rotdag gehad en het weer zat ook tegen.ff een dipje!!! Maar de mooie momenten komen wel weer.
    Loop je eigen tempo,en geniet van de omgeving.gr henk en annie
  15. Willy:
    1 mei 2017
    Ook bij van Gerwen lukt niet altijd alles !